آغاز فعالیت تولیدی کارخانه سیمان اندیمشک تا یک سال آینده

قالیباف از شروع فعالیت تولیدی کارخانه سیمان اندیمشک حداکثر طی ۱۰ تا ۱۲ ماه آینده خبر داد و گفت: این کارخانه ۷۰۰ شغل مستقیم و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند و یکی از مراکز ارزآوری کشور هم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «محمدباقر قالیباف» ظهر امروز (پنجشنبه ۱۳ شهریور) در حاشیه بازدید از کارخانه سیمان بخش الوارگرمسیری شهرستان اندیمشک، در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات این کارخانه مشکلات اداری و حقوقی بوده است اظهار کرد: این بخش با توجه به ناهماهنگی‌ها و مسائل حقوقی آن که باید حل می‌شدند، زمان برده است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیگیری‌هایی که انجام شده مسائل حقوقی کارخانه سیمان اندیمشک برطرف شد افزود: خوشبختانه امروز هم حوزه ساختمانی کارخانه سیمان اندیمشک آماده و تمامی تجهیزات آن خریداری شده و اکنون در سالنی از کارخانه مستقر هستند و این یعنی این کارخانه منتظر تجهیزات و امکانات نیست.

 

وی از رفع مشکلات حقوقی کارخانه سیمان اندیمشک خبر داد و اذعان داشت: طبق آخرین هماهنگی‌هایی که انجام شده این کارخانه حداکثر ۱۰ تا ۱۲ ماه آینده با همه ظرفیت خود در حوزه تولید آغاز می‌کند.

 

قالیباف با بیان اینکه مسئولان قول مساعد داده‌اند که کارخانه سیمان اندیمشک با ایجاد ۷۰۰ شغل همراه با اولویت به‌کارگیری نیروهای بومی باشد تصریح کرد: این کارخانه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند و یکی از مراکز ارزآوری کشور هم خواهد بود.

 

وی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی کشاورزی مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف و در حوزه‌های آبریز را از اولویت‌های کاری برشمرد و عنوان کرد: این طرح پیشرفت خوبی داشته و بخش دیگر آن هنوز در دست اجرا است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بحث تخصیص آب زمین‌های طرح مقام معظم رهبری نیز به طبع آن بخشی از تخصیص ادامه پروژه است که به نظر می‌رسد در حال طی کردن روال خود است و امیدواریم که بتواند آنها را در زمان‌بندی خود به نتیجه برساند.

 

وی با اشاره به گفت و گوی خود با کارگران هفت‌تپه که صبح امروز در بازدید از میانرود دزفول حضور پیدا کرده بودند بیان کرد: من به این کارگران عرض کردم که دوستان ما از تهران و از مجلس در جمع آنها حضور پیدا کرده‌اند و موضوع هفت‌تپه را هم قوه‌های مجریه، مقننه و قوه قضائیه دنبال می‌کنند.

 

قالیباف با اشاره به اینکه مشکلات هفت‌تپه روشن هستند و رسیدگی کارهای آنها در حال انجام است یاد آور شد: هماهنگی‌های کامل در حال انجام هستند تا مشکلات آنها حل شوند.

 

کد خبر 967695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha