آغاز سال تحصیلی  از ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در مدارس

بالو گفت: بنا بر بخش‌نامه وزارت آموزش و پرورش و اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، سال تحصیلی جدید در صومعه‌سرا از روز ۱۵ شهریور با حضور فیزیکی دانش‌آموزان در محل کلاس‌های درس آغاز می‌شود.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: کلیه مدارس در روز شنبه(15 شهریور) به صورت حضوری و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی بازگشایی می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه حضور کلیه معلمین و عوامل اجرایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است افزود: تقسیم‌بندی دانش‌آموزان یک کلاس با توجه به مساحت کلاس به گونه‌ای که حداقل فاصله یک متر مطابق با پروتکل‌های بهداشتی رعایت گرد، صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان برای روزهای حضور در مدرسه به صورت چرخشی و هفتگی یک گروه سه روز و گروه دیگر ۲ روز تقسیم می‌شوند گفت: در مدارس روستایی مختلط یک روز دختران و یک روز پسران و مدارس زیر ۳۰ و ۵۰ نفر حضور هر روز دانش‌آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

بالو با اشاره به اینکه مدیریت زنگ‌های تفریح با تقسیم حضور دانش‌آموزان در حیاط مدرسه به صورت کلاسی در ساعات جداگانه است تصریح کرد: ساعت تعطیلی در مدارس 2 نوبته با در نظر گرفتن فاصله زمانی مناسب تا مهیا شدن مدرسه برای حضور دانش‌آموزان شیفت دوم، تعطیلی شیفت اول ساعت ۱۱:۳۰و شروع شیفت دوم ساعت ۱۳است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با تاکید به ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی به طور مرتب و مستمر  خاطرنشان کرد: به دانش‌آموزان آموزش‌های لازم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ساعات مدرسه و بیرون از آن داده می‌شود.

 

وی با اشاره به تنوع بخشی به روش‌های آموزشی و تربیتی و با تاکید بر ۵۰ درصد مجازی اظهار کرد: از ظرفیت سامانه شاد و آموزش‌های تلویزیون به منظور تثبیت یادگیری استفاده می‌شود.

 

بالو با تاکید بر آموزش دروس در روزهای حضور دانش آموزان در مدرسه افزود: حداکثر ساعت آموزشی در هر زنگ پایه‌های اول و دوم ۲۵ دقیقه، سوم تا ششم  ۳۰ دقیقه، سایر پایه‌ها ۳۵ دقیقه و فاصله بین زنگ‌ها ۱۵ دقیقه است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به استفاده از ظرفیت همکاری اولیای توانمند برای ضدعفونی کلاس و میزها بعد از هر زنگ و در فاصله زنگ‌های تفریح گفت: توجیه خانواده‌ها و عدم تجمع در داخل و خارج از مدرسه باید توسط مدیران مدارس اجرایی شود.

 

 

کد خبر 967752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha