تلاش برای ثبت وقف‌‌‌های قرآنی در خوزستان

حجت‌الاسلام خاکباز گفت: در استان خوزستان متاسفانه حتی یک موقوفه منفعتی قرآنی نداریم اما همه تلاش ما بر این است در صورتی که شخصی خواهان ثبت وقفی شود آن را در مسیر قرآن قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز» امروز (جمعه ۱۴ شهریور) در آیین افتتاحیه چهل و سومین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف که در حسینیه امام رضا (ع) اهواز برگزار شد اظهار کرد: امام حسین (ع) در شب عاشورا و هنگامی که دشمن آماده حمله بود تنها فرصتی برای تلاوت قرآن خواندن خواستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان  ادامه داد: اگر امروز حکومت اسلامی توانسته است پرچ امام حسین (ع) را بر فراز دنیا برافراشته کند به برکت اهمیت به قرآن است و اگر امروز نطق جمهوری اسلامی در جهان طنین‌انداز شده است به دلیل حرکت زیر سایه قرآن است.

 

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) داعیه پیامبری نداشت تصریح کرد: ایشان با فدا کردن جان خود در راه خدا به تاریخ عنوان کردند شخصی که می‌خواهد همانند حسین باشد باید از راه قرآن حرکت کند حتی اگر سر او بر نیزه قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام خاکباز با اشاره به اینکه اگر نتوانیم فرزندان خود را بر سفره قرآن قرار دهیم قطعا قافله را می‌بازیم اضافه کرد: قرآن مایه نجات هر انسانی و مادر همه علوم دنیایی علوم است و در این کتاب آسمانی به همه اتفاقات عالم اشاره شده است.

 

وی یاد آور شد: در استان خوزستان  به‌عنوان دروازه تشیع به ایران متاسفانه حتی یک موقوفه منفعتی قرآن نداریم و این حرکت فعالیت‌های قرآنی را کندتر می‌کند، اما همه تلاش ما بر این است در صورتی که شخصی خواهان ثبت وقفی شود آن را در مسیر قرآن قرار دهیم.

 

کد خبر 967775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha