​تمامی عشایر گلستان بیمه می شوند

​علیپوری گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۴۰۱ واجدین شرایط جمعیت عشایر گلستان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رضا علیپوری» ظهر امروز (جمعه 14 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در استان گلستان یک هزار و 500 خانوار عشایر ترکمن و بومی این استان و 650 خانوار عشایر از استان های خراسان شمالی و رضوی وجود دارد.

 

مدیرکل امور عشایر گلستان ادامه داد: عشایر استان گلستان در سه شهرستان مراوه تپه، کلاله و گنبدکاووس حضور دارند که بیشترین عشایر استان مربوط به شهرستان مراوه تپه است.

 

علیپوری بیان کرد: از مجموع سه هزار و 150 خانوار عشایر در استان یک هزار و 150 خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار دارند و این اقدام از سال 93 در گلستان آغاز شده است.

 

وی تاکید کرد: تا پایان سال 1401 همه جمعیت عشایر روستایی گلستان عضو صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار می گیرند و از این نظر در بین استان های کشور نیز در حال حاضر رتبه نخست را داریم.

 

مدیرکل امور عشایر گلستان یادآور شد: در استان چهار خانوار عشایر روستایی مستمری بیکاری می گیرند و در سطح استان نیز 6 خانواده عشایر نیز به دلیل فوت سرپرست خانوار از مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بهره مند هستند.

 

کد خبر 967786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha