دانش آموزان مهارت سلامتی و زندگی مسالمت آمیز با کرونا را بیاموزند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: دانش آموزان مهارت سلامتی و زندگی مسالمت آمیز با کرونا ویروس در کنار تحصیل و آموزش و پرورش را بیاموزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «حبیب‌الله خجسته‌پور» در آیین‌ آغاز سال تحصیلی  جاری دانش  آموزان استان سمنان،ضمن  تسلیت ایام محرم حسینی و گرامیداشت بازگشایی مدارس گفت: فلسفه آموزش و پرورش تحقیق و پژوهش و حل مسئله توسط دانش آموزان است‌.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جاری هم نمی توان با شیوع کرونا ویروس آموزش و پرورش را تعطیل کرد و اولیاء گرانقدر دانش آموزان با معلمان همکاری های لازم را داشته باشند اظهارداشت: توطئه‌های دشمنان برای توقف نظام آموزشی در ایران راه به‌جایی نبردو دانش آموزان مهارت سلامتی وزندگی با کرونا را بیاموزند.

 

وی تصریح کرد: در آستانه بازگشایی مدارس جوسازی‌هایی از سوی برخی رسانه‌های معاند انجام شد که در این جوسازی‌های نادرست با انواع مانع تراشی ها، خواستار عدم تشکیل کلاس و آموزش و پرورش دانش آموزان در کشور بودند که به یاری خداوند این توطئه ها هم راه به جایی نخواهد برد.

 

خجسته پور با بیان اینکه آنچه را که در زندگی روزمره اتفاق می افتد ، قابل حل است  اضافه کرد: دانش آموزان با بیان و حل مسئله در چگونگی زیستن با کرونا نقش غیرقابل انکاری دارند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان زندگی مسالمت آمیز با کرونا در کنار توجه به تحصیل را از مهارت های مهم برای دانش آموزان  عنوان کردوافزود: در کنار تحصیل، دانش آموزان عزیزمان باید برای کسب مهارت در بخش‌های مختلف زندگی از جمله مقابله با کرونا ویروس تلاش کنند.

 

وی اظهار داشت: ایجاد دوگانگی سلامت و آموزش از توطئه‌های دشمنان در جریان شیوع کرونا است و آنان درصدد توقف نظام آموزشی هستند.

 

خجسته پور با اشاره به اینکه افزون بر شش ماه است که با ویروس کرونا درگیر هستیم، تصریح کرد: در ماه‌های اول شیوع کرونا ویروس، دوگانه سلامت و معیشت در کشور به وجود آمد اما با اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و دستورالعمل‌های بهداشتی این دوگانگی از بین رفت.

 

وی گفت: در آستانه محرم حسینی هم دوگانه سلامت و عزاداری در کشور ایجاد شد که با عملکرد شایسته هیئت‌های عزاداری این دوگانه و جوسازی‌ها راه به‌جایی نبرد و اکنون برای بازگشایی مدارس توطئه‌های متعددی از سوی دشمنان ایجاد می‌شود که برای مقابله با این توطئه‌ها نیازمند تلاش مضاعف فرهنگیان و همراهی خانواده دانش آموزان هستیم.

 

وی با اشاره به کاهش ساعات درسی در مدارس استان سمنان گفت: گفت حداکثر زمان حضور دانش آموزان در کلاس های درسی ۳۵ دقیقه است.

 

هفته نظارت والدین از مدارس در برنامه وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه برخی از برنامه‌هایی که سبب اجتماع دانش آموزان می‌شود؛ در سال تحصیلی جدید حذف شده است اضافه کرد :با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و همچنین ضدعفونی کننده و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان  مدیریت درستی بر مدارس داشت.

 

«محمد دستورانی» با بیان اینکه والدین نیز باید نظارت لازم را بر مدارس داشته باشند  افزود: هفته نظارت والدین از مدارس در برنامه وجود دارد و والدین برای سال تحصیلی موفق می‌توانند مسئولان آموزشی را یاری کنند.

 

وی از اصل سلامت دانش آموزان به عنوان اولویت اصلی سال تحصیلی نام برد و با تأکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس استان سمنان گفت: تمام فضای آموزشی استان سمنان روزانه ضدعفونی می‌شود و این نشان از اهمیت سلامت دانش‌آموزان در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.

 

دستورانی با تأکید بر اینکه آموزش و توجه به سلامت دانش‌آموزان و معلمان در مدارس دو اولویت مهم آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است تصریح کرد: در کار توجه به سلامت دانش‌آموزان و معلمان، نباید اجازه دهیم تعلیم و تربیت دچار ضعف شود؛ چراکه در این صورت کشور متضرر خواهند شد.

 

کد خبر 968200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha