پیشرفت و توسعه جامعه در ارتباط نزدیک با مدرسه و امر آموزش است

حسینی با بیان اینکه تحول‌ آفرینی بر مبنای سند تحول بنیادین، اصل سلامت محوری و اعمال آموزشهای لازم به دانش‌آموزان از دیگر اصولی است که باید مورد نظر قرار گیرد، گفت:پیشرفت و توسعه جامعه در ارتباط نزدیک با مدرسه و امر آموزش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدجواد حسینی» امروز( ۱۵ شهریور) در آیین نمادین بازگشایی مدارس با بیان اینکه تراز، قد و دیوار هر جامعه به اندازه تراز، قد و دیوار مدارس همان جامعه است بنابراین پیشرفت و توسعه جامعه در ارتباط نزدیک با مدرسه و امر آموزش است، گفت:با توجه به تاثیرات دگرگون‌کننده و بنیادین ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در همه زمینه‌ها در سطح جهان،حوزه آموزش نیز همانند سایر حوزه‌ها در معرض سریع‌ترین، همه‌گیرترین و اساسی‌ترین تغییرات قرار گرفت.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: طبق نظریه جامعه‌شناسان به جامعه دچار این شرایط، جامعه توفان‌زده می‌گویند که دچار تغییرات توفانی و گسترده هستند و به تبع این تغییرات، استرس و نگرانی در این جامعه به میزان بالایی وجود دارد بنابراین آموزش در بحران و بحران در آموزش دو بخش عمده حادث شده در چنین جامعه‌ای است.

 

حسینی افزود: در چنین شرایطی چند اصل مهم ملاک عمل است که شامل ضرورت تداوم آموزش با کرونا، همه‌گیر شدن آموزش، ضرورت عدالت آموزشی و استفاده موثر و بهره درست از فرصت استفاده از فناوری‌های نوین و ترویج آموزش دیجیتالی می‌شود که باید رعایت شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این شرایط، انعطاف‌پذیری و تهیه اطلس یادگیری و پذیرش مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت از مواردی است که باید رعایت شود، اظهارکرد: تحول‌آفرینی برمبنای سند تحول بنیادین، اصل سلامت محوری و اعمال آموزشهای لازم به دانش‌آموزان از دیگر اصولی است که باید مورد نظر قرار گیرد.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: ۶۳ درصد مدارس کمتر از ۱۰۰ دانش‌ آموز و ۲ درصد کمتر از ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند همچنین هم اکنون ۳۵ درصد مدارس دارای بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز و گروه‌بندی دانش‌آموزان در این مدارس برای ادامه امر تعلیم و تربیت لازم است.

کد خبر 968207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha