۳۷ هزار دانش آموز در تربت حیدریه راهی کلاس درس شدند

قرائی تربتی گفت:در سال تحصیلی جدید بالغ بر ۳۷ هزار نفر دانش آموز به کلاس‌های درس رفتند که از ان تعداد سه هزار و ۷۵۰ نفرشان کلاس اولی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «محمدرضا قرائی ‌تربتی» امروز( ۱۵ شهریور) در آیین بازگشایی مدارس تربت‌ حیدریه که به صورت نمادین در دبستان دخترانه هدایت روستای ده پایین بخش مرکزی برگزار شد،گفت:این دانش ‌آموزان در ۲۲۹ مدرسه دولتی، ۱۶۲ مدرسه غیرانتفاعی، هزار و ۷۴۹ کلاس و با کمک ۲ هزار و ۳۶۸ نفر معلم تحصیل می‌کنند.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش تربت‌ حیدریه با بیان اینکه ۶۵ مدرسه زیر ۵۰ نفر برای آموزش حضوری مشکلی ندارند، گفت: سایر مدارس که دارای تراکم بالا هستند به واسطه شرایط کرونا، به صورت زوج و فرد و گروه ‌بندی اداره خواهند شد.

 

قرائی ‌تربتی افزود: تقریبا مدارس شهرستان مجهز به زیرساخت اینترنت هستند و آن دسته از مدارسی هم که فاقد این مولفه هستند به دلیل فقدان زیرساخت مخابراتی شهرستان است.

 

وی گفت: اسفند سال گذشته و در مرحله نخست ۱۷۰ میلیون ریال بابت ضدعفونی سرانه به مدارس محروم‌ تر اختصاص داده شد و امسال هم مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال برای همین موضوع تخصیص یافت که این رقم فاقد سقف بوده و در طول سال تحصیلی ادامه دارد.

کد خبر 968214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha