​۷۷ درصد از کودکان کار در گلستان ایرانی نیستند

حق شناس بر لزوم حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل تأکید کرد و گفت: ۷۷ درصد از کودکان کار در استان گلستان ایرانی نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز(شنبه 15 شهریور) در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده استان گلستان اظهار کرد: در این کارگروه آسیب های مختلفی وجود دارد و موضوع پُراهمیت این کارگروه خانواده است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: بنا شد که مشکلات و دغدغه خانواده ها به صورت فنی تر مورد بررسی قرار گیرد و حمایت های ما و ارائه تسهیلات در مسیر کاهش این آسیب ها قرار گیرد.

 

حق شناس بیان کرد: در ابتدای سال تحصیلی قرار داریم و باید امکاناتی فراهم شود تا بتوانیم از کودکان بازمانده از تحصیل حمایت کنیم، همچنین بنا شد ارزیابی درستی از تعداد کودکان بازمانده از تحصیل از سوی آموزش و پرورش استان گلستان ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه 77 درصد کودکان کار در استان گلستان ایرانی نیستند، متذکر شد: همچنین در این جلسه مقرر شد در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده استان گلستان بانک ها به تولیدکنندگان پوشاک تسهیلاتی با نرخ کارمزد مناسب ارائه کنند.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: همچنین در سطح استان سمن های تخصصی در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد و تلاش می کنیم تشکل های مردمی که در این حوزه شکل می گیرد به سرعت مجوزهای لازم را دریافت کنند.

 

حق شناس یادآور شد: موضوع عفاف و حجاب به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند و در این زمینه دستگاه های اجرایی وظایفی برعهده دارند و باید دلسوزانه به این مسئله ورود پیدا کنند.

 

کد خبر 968249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha