ضرورت آشنایی نسل جوان با فلسفه ایثار و شهادت

آیت الله خاتمی گفت: برگزاری یادواره های شهدا فرصت مناسبی برای آشنایی نسل جوان با فلسفه ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان شامگاه شنبه در جلسه ستاد دفاع مقدس در محل استانداری زنجان با تاکید بر ضرورت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، تداوم برگزاری یادواره شهیدان در استان را مورد توجه قرار داد.

 

آیت الله علی خاتمی با بیان اینکه یاد و خاطره شهیدان همیشه در جامعه زنده است، گفت: برگزاری یادواره های شهدا فرصت مناسبی برای آشنایی نسل جوان با فلسفه ایثار و شهادت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به برگزاری کنگره سه هزار شهید در استان اشاره کرد و گفت: این کنگره سال آینده و با شکوه هرچه تمام برگزار خواهد شد.

 

وی با یادآوری اینکه اقتدار و عزت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم از روند ساخت موزه دفاع مقدس در زنجان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در ساخت این موزه قدم های جدی برداشته نشده است.

 

آیت الله خاتمی با تقدیر از مشارکت مردمی در اجرای طرح همدلی و مواسات در استان زنجان گفت: در روز یوم العباس مردم زنجان شعور حسینی را به نمایش گذاشتند و کمک مومنانه را جایگزین یوم العباس کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با مطلوب خواندن نحوه اطلاع رسانی طرح همدلی در روز یوم العباس گفت: اگر در این روز عزاداری انجام می شد بیماری کرونا در استان شیوع بیشتری پیدا می کرد ولی خوشبختانه با درایت مردم این استان، طرح همدلی و کمک مومنانه با شکوه هرچه تمام اجرا شد.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور ادامه داد: یاد و نام شهید برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

 

 

 

کد خبر 968294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha