دانشجویان جدیدالورود آبان ماه سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند

نصیری زرندی از بازگشایی دانشگاه سمنان طبق ضوابط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا از شنبه هفته آینده خبردادوگفت: دانشجویان جدیدالورود نیز آبان ماه سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «مسعود نصیری زرندی » در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بازگشایی دانشگاه سمنان طبق ضوابط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا از شنبه هفته آینده گفت:  پایه برگزاری کلاس‌های درس این دانشگاه، در بستر فضای مجازی است.

 

رئیس دانشگاه سمنان  با بیان این مطلب که دانشجویانی که پروژه یا رساله دکترا دارند و لازم است در آزمایشگاه کار کنند با پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در محیط دانشگاه حضور یابند اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا ثبت‌نام دانشجویان نیز الکترونیکی انجام  شده و برنامه‌های تحصیلی دانشگاه سمنان نیز با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا و وضعیت منطقه دانشجویان ارائه  می شود.

 

وی با تأکید بر اینکه بستر لازم برای آموزش مجازی دانشجویان فراهم است ادامه داد: علاوه بر این موارد امکانات و تجهیزات لازم نیز برای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری در نظر گرفته‌شده است.

 

نصیری زرندی به افزوده شدن رشته‌های کارشناسی، ارشد و دکترای دانشگاه سمنان از سال گذشته اشاره داشت وافزود: پنج‌شنبه و جمعه همین هفته نیز سمپوزیسوم بین‌المللی رویدادهای زیست پزشکی در دانشگاه سمنان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

رئیس دانشگاه سمنان در خصوص فعالیت‌های عمرانی در این دانشگاه  افزود: تمام پروژه‌های عمرانی دانشگاه سمنان در حال عملیاتی شدن هستند و هیچ‌کدام تعطیل نیستند و تعدادی از این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری هستند اما افتتاح رسمی آنها در دهه فجر انجام می‌شود.

 

 به گفته وی برگزاری کنکور سراسری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله موفقیت‌های بزرگ این دانشگاه بود که خوشبختانه به‌سلامت برگزار شد.

 

نصیری زرندی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰​ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند  اظهار کرد: رشته‌های جدیدی نظیر مهندسی نفت، صنعت مبلمان و مدیریت سیستم‌ها به رشته‌های موجود در دانشگاه سمنان اضافه‌شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس دانشگاه سمنان  مهمترین استراتژی‌های دانشگاه سمنان را تدوین نظام آموزشی و پژوهشی فرصت محور، مزیت محور و نیاز محور عنوان کرد و افزود: تقویت و توسعه مشارکت محور، متنوع کردن منابع مالی، سرمایه‌ای و اعتباری دانشگاه، توسعه مدیریت ارتباطات دانشگاه با رویکرد پاسخ نیاز محور به جامعه و صنعت، ایجاد مراکز علمی، پژوهشی و فناوری مبتنی بر مزیت استراتژیک دانشگاه سمنان، استانداردسازی و به‌روزرسانی سامانه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزشی دانشگاه سمنان از دیگر اهداف و راهبردهایی است که با جدیت دنبال می‌شوند.

 

وی با اشاره به عزم دانشگاه سمنان برای تبدیل‌شدن به دانشگاه نسل سوم با توسعه واحدهای فناورانه  تصریح کرد: دانشگاه سمنان دارای ۱۱۸ واحد فناورانه است.

 

رئیس دانشگاه سمنان درادامه ضمن قدر دانی از مدیریت و کارکنان روابط عمومی دانشگاه گفت : روابط عمومی دانشگاه سمنان موفق شد، رتبه نخست شاخص اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌ها را در جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها ، مراکز پژوهشی و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری که اخیرا با حضور مقام عالی وزارت برگزار شد به‌دست آورد و این افتخاری بزرگ برای مجموعه دانشگاه سمنان به شمار می‌رود.

 

وی بیان کرد: جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه‌ها ، مراکز پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سه محور اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌ها ، تبلیغات و انتشارات در راستای اجرای مدیریت سبز و روابط عمومی الکترونیک برگزار شد . و در مجموع پنج هزار اثر از ۱۰۲ دانشگاه ، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که پس از داوری آثار از سوی هیأت داوران ، روابط عمومی دانشگاه سمنان موفق شد در محور «اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها» مقام نخست را با۱۴۱ امتیاز در بین دانشگاه‌های گروه " ب " به‌دست آورد .

 

نصیری زرندی اظهار داشت: بر اساس دستور العمل‌های موجود ، دانشگاه‌های سراسر کشور در این جشنواره به چهار گروه الف ، ب، ج و د تفکیک شدند و در هر گروه در سه محور عمومی رتبه‌های اول تا سوم مشخص شدند .

 

رئیس دانشگاه سمنان ضمن تشکر از همکاران اداره روابط عمومی دانشگاه و تبریک این موفقیت به آنان خاطر نشان کرد : روابط عمومی دانشگاه سمنان در سال‌های اخیر برنامه‌های متعددی در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌ها با رویکرد روابط عمومی الکترونیک به عنوان نسل جدید روابط عمومی اجرایی کرده است و ما شاهد تحول در زمینه اطلاع رسانی اخبار و فعالیت‌های دانشگاه در چند سال اخیر هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه شش هزار و ۲۱۸ مقاله مستند در جهان به نام این دانشگاه به ثبت رسیده است، ابراز داشت: با این ارقام باید گفت تاکنون ۹ هزار و ۲۷۱ مقاله در دانشگاه سمنان تولید و منتشر شده است.

 

«سیف‌الله سعدالدین» بابیان اینکه این دانشگاه در فهرست یک درصد برتر دانشگاه‌های تأثیرگذار جهان از نظر تعداد استنادات قرار دارد، اضافه کرد: دانشگاه سمنان در فهرست برترین مراکز دانشگاهی آسیا قرار دارد و همچنین ارتقا رتبه این دانشگاه در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از دیگر موفقیت‌های آن را شامل می‌شود.

 

رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه سمنان نیز در این نشست با اشاره به برخی از اقدامات این اداره در راستای اطلاع‌رسانی و ارتباط با رسانه‌ها گفت: اطلاع رسانی سریع و دقیق فعالیت‌ها و رویدادهای دانشگاه، تعامل حداکثری  با رسانه‌های مختلف و استفاده از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی (روابط عمومی الکترونیک) سه اولویت اصلی دانشگاه سمنان در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی  است.

 

«علی ضیغمی» با ارائه آماری از فعالیت‌های صورت گرفته در روابط عمومی دانشگاه سمنان در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی در حدود سه سال قبل افزود: در این مدت حدود یک هزارو۵۰۰ خبر با رعایت استانداردهای صحیح خبرنویسی از طریق سایت دانشگاه و حدود ۱۵هزار مطلب در کانال‌های اطلاع رسانی دانشگاه در پیام‌رسان‌های مختلف منتشر شده است.

 

وی تصریح کرد: انتشار ۳۰ شماره خبرنامه الکترونیکی (ماهنامه خبری)،  ۴۳ شماره رادیو دانشگاه، تهیه و انتشار کتاب معرفی دانشگاه به دو صورت چاپی و الکترونیکی، اپلیکیشن دانشگاه سمنان، چندین برشور، پمفلت، موشن گرافیک، تیزر و نرم‌افزار معرفی دانشگاه به صورت DVD بخش دیگری از فعالیت‌های روابط عمومی دانشگاه سمنان در این مدت بوده است .

 

به گفته  ضیغمی جشنواره روابط عمومی‌های برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تیرماه امسال به صورت مجازی با حضور وزیر علوم و مدیران آن وزارت خانه برگزار شد و در آن روابط عمومی‌های برتر وزارت علوم پس از ارزیابی دقیق توسط هیأت داوران انتخاب شد.

 

 

کد خبر 968460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha