مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انگور در شیروان به پایان رسید

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: اخیرا مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انگور در شیروان به پایان رسید.

«محمد رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: امسال در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ‌های انگور شهرستان شیروان با بیماری سفیدک داخلی مبارزه شد.

 

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: مبارزه با این بیماری از ابتدای اردیبهشت ماه تا پایان مردادماه در سه مرحله انجام شد که با اقدام خوب و به موقع کشاورزان خسارتی متوجه باغ ها نشده است.

 

 

وی عنوان کرد: این درحالی است که در این بازه زمانی شرایط دمایی و رطوبتی برای طغیان بیماری خطرناک سفیدک داخلی انگور مهیا بود.

 

رضایی خاطرنشان کرد: باتوجه به احتمال طغیان بیماری خطرناک سفیدک داخلی انگور این اداره کل با مشاهده بیماری و پیش از شیوع آن به تاکداران شهرستان نسبت به سمپاشی در تاکستان‌ها هشدار و آموزش های لازم را داد.

 

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: با توجه به مشاهده علائم این بیماری در اردیبهشت ماه امسال در برخی از باغ‌های انگور، مبارزه شیمیایی با بیماری سفیدک داخلی انگور آغاز شد که برای مبارزه شیمیایی با این بیماری قبل از شروع گل دهی سم در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

 

 

 رضایی تصریح کرد: این بیماری تحت کنترل بود اما در برخی موارد شرایط آب و هوایی باعث طغیان آن شد.

 

 

وی اضافه کرد: این بیماری تحت تأثیر اقلیم است و در صورت بارانی شدن هوا شیوع پیدا می‌کند که در این صورت به تاکستان‌ها خسارت وارد می‌شود.

 

 

رضایی اذعان داشت: مجموع تاکستان های بارور شهرستان شیروان حدود سه هزار هکتار است که پارسال ۳۵ هزار تُن محصول از این سطح برداشت شد و امسال هم  پیش بینی می شود حدود ۴۵ هزار تُن انگور برداشت شود.

 

شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی و ۱۲ هزار بهره‌بردار کشاورزی دارد.

 

کد خبر 968462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha