تذکر رهبری درباره سند ۲۰۳۰ را بسیار جدی بگیرید و پیگیری کنید

آیت الله تحریری گفت: تذکر رهبر معظم انقلاب درباره سند ۲۰۳۰ جدی گرفته شود زیرا این سند رکن، اصل و اساس خانواده را هدف قرار داده است، شکوفایی استعدادهای یک خانواده تنها در سایه پیروی و تبعیت از دستورات الهی ممکن است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدباقر تحریری» امروز در جلسه درس اخلاق که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران برگزار شد، با اشاره به نامه امیرمومنان امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر، گفت: عبدالله عنوانی است که هر کس نمی‌تواند آن را به خود نسبت بدهد.

وی افزود: عنوان عبدالله در ابتدا باید از سوی خداوند متعال تایید شود، هر کس به حقیقت کلمه عبدالله باشد سخن او سخن خداوند متعال است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه اولیاء الهی عنوان عبدالله را کسب می‌کنند، اظهار کرد: عبدالله بودن و بندگی خداوند دارای مراتبی است که بالاترین آن اخلاص است؛ اولیاء الهی به عنوان عبدالله کسانی هستند که به مقام اخلاص رسیده باشند.

آیت الله تحریری با بیان اینکه ملائکه و فرشتگان خداوند در برابر عبدالله و اولیاء الهی سجده می‌کنند، ابراز کرد: خداوند در وجود و شاکله انسان این استعداد و قابلیت را قرار داده است که به عنوان عبدالله خلیفه او و مسجود ملائک باشد، در این میان پیامبران و ائمه معصومین(ع) مصداق بارز اولیاء الهی و بندگان حقیقی خداوند متعال هستند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال ظرف وجودی مخلصان تصرف خاص دارد، عنوان کرد: همه اعمال و رفتار انسان‌های مخلص به رنگ الهی است و انسان را به یاد خداوند متعال می‌اندازد آنها در قله‌های خوبی و انسانیت قرار می‌گیرند.

تولیت مدرسه علمیه مروی با استناد به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه هرکس از رسول خدا اطاعت کند از خداوند اطاعت کرده است، اظهار کرد: هرکس به مقام بندگی الهی و اخلاص برسد امر و نهی او و هر آنچه می‌گوید همه از سوی خداوند متعال است.

آیت الله تحریری با بیان اینکه تنها افراد سبک مغز با منطق نورانی قرآن کریم دشمنی می‌کنند، ابراز کرد: آتش زدن قرآن نمی‌تواند منطق نورانی قرآن را بسوزاند زیرا قرآن کریم توجه بسیاری از انسان‌ها را به خود جلب کرده است.

وی با اشاره به تذکر رهبر معظم انقلاب درباره سند ۲۰۳۰ و جلوگیری از اجرای آن، بیان کرد: این سند رکن، اصل و اساس خانواده را هدف قرار داده است، شکوفایی استعدادهای یک خانواده تنها در سایه پیروی و تبعیت از دستورات الهی ممکن است.

تولیت مدرسه علمیه مروی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای عبودیت الهی دستگاه تعلیم و تربیت باید دارای تزکیه و تهذیب نفس باشد، بنابراین مدیران و مسئولان در هر بخشی باید برای رسیدن بندگی الهی سعی و تلاش داشته باشند.

 

کد خبر 968467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha