​آمار فوت در ۵ ماهه نخست امسال گلستان اعلام شد/ افزایش ۴۴.۲ درصدی فوت در گلستان

​مطیع گفت: آمار فوت در پنج ماهه نخست سال جاری به پنج هزار و ۲۶۱ رسیده است که تقریبا ۴۴.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حمیدرضا مطیع» عصر امروز (یکشنبه 16 شهریور) در شورای راهبردی جمعیت استان گلستان اظهار کرد: تعداد ثبت ولادت در پنج ماهه نخست سال گذشته 13 هزار و 767 مورد بود که امسال با کاهش 3.8 درصدی به  13 هزار و 239 مورد رسیده است.

 

مدیرکل ثبت احوال گلستان ادامه داد: در سالجاری و پنج ماهه نخست امسال ثبت ولادت در پنج ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته در شهرستان بندرگز، مراوه تپه، رامیان، بندرترکمن، گمیشان افزایش یافته است.

 

مطیع متذکر شد: بیشترین کاهش میزان ولادت در پنج ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته در  آق قلا، کردکوی و علی آبادکتول به ثبت رسیده است.

 

وی افزود: در طول پنج ماهه نخست سال 2.8 درصد از میزان ولادت  کشور در استان گلستان به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل ثبت احوال گلستان متذکر شد: به ازای هر 100 واقعه تولد دختر در سال گذشته 104 تولد پسر داشتیم که میزان تولد پسران  در پنج ماهه نخست سالجاری 107 پسر به ازای هر 100 دختر در استان گلستان رسیده است.

 

مطیع بیان کرد: 53.4 درصد میزان تولد در شهرها و 46.6 درصد میزان تولد مربوط به روستاهای استان گلستان است و در پنج ماهه نخست سال 169 مورد دوقلوزایی و پنج مورد سه قلوزایی پنج مورد و یک مورد چهار قلوزایی به ثبت رسیده است.

 

وی به واقعه فوت در استان گلستان اشاره کرد و افزود: در پنج ماهه نخست سال گذشته سه هزار و 648 واقعه فوت داشتیم که آمار فوت در پنج ماهه نخست سال جاری به پنج هزار و 261  رسیده است که تقریبا 44.2 درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل ثبت احوال گلستان متذکر شد: همچنین بیشترین میزان فوت در استان گلستان مربوط به شهرستان های بندرترکمن، گنبدکاووس و آزادشهر بود که میزان سهم فوت استان گلستان در کشور 2.6 درصد در پنج ماهه نخست سال بوده است.

 

وی افزود: در سطح استان گلستان به ازای هر 100 واقعه فوت زن در استان گلستان 122.9 واقعه فوت مرد در سالجاری به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل ثبت احوال گلستان متذکر شد: سهم فوت در شهرهای استان 54.2 درصد و در روستاهای استان گلستان 45.4 درصد است.

 

مطیع بیان کرد: میانگین سنی فوت شدگان در پنج ماهه سال گذشته  60.5 سال در استان و در کشور 64.7 درصد بوده است و در سالجاری به 62.3  سال رسیده است که در کشور 66.4 سال است.

 

وی افزود: در پنج ماهه نخست سالجاری 6 هزار و 721 مورد ازدواج و همچنین یک هزار و 645 طلاق به ثبت رسیده است که میزان ازدواج 4.9 درصد افزایش و میزان طلاق 0.5 درصد کاهش نشان می دهد.

 

 

کد خبر 968617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha