طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت.

علی حدادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها،گفت: براساس این طرح در ماده ۳۵ قانون انتخابات تغییراتی صورت می گیرد و چندین بند به آن الحاق می‌شود. براساس ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری از جمله شرایط کاندیداتوری دارا بودن شرایطی چون رجل  مذهبی و سیاسی ، ایرانی الاصل و تابع ایران، حسن سابقه، امانت و تقوا و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی است.

 

 

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت نام  تعداد زیادی از افراد در سال‌های گذشته در انتخابات ریاست جمهوری گفت:  براساس تغییرات صورت گرفته در قانون انتخابات ریاست جمهوری حداقل مدرک تحصیلی کاندیداها باید کارشناسی ارشد یا معادل آن که به تایید وزارت علوم رسیده است، باشد و حداقل سن افراد ۴۵ و حداکثر آن ۷۰ سال در هنگام ثبت نام و کاندیداتوری باشد.

 

وی ادامه داد: کاندیدا باید از سلامت و توانایی جسمی و روانی برخوردار باشند  و شرایط عدم محکومیت به جرایم اقتصادی، امنیت داخلی و خارجی، تخلف انتخاباتی، عدم وابستگی به گروه‌های غیر قانونی و عدم اعتیاد به مواد مخدر را داشه باشد.


وی خاطر نشان کرد: براساس این طرح رجل سیاسی باید حداقل مجموعا دارای ۸ سال سابقه در مناصب مقامات سیاسی موضوع بندهای الف تا ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری باشد. یعنی دارای ۸ سال سابقه به عنوان معاونان روسای قوای سه گانه، دبیران شورای عالی امنیت ملی و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام، روسای کل بانک مرکزی و یا دیوان محاسبات، استانداران شهرهای با جمعیت بیش از ۴ میلیون و یا شهرداران شهرهای با جمعیت بیش از ۳ میلیون، روسای سازمان‌های نهادهای دولتی در سطح ملی، فرماندهان عالی نیروهای مسلح از جایگاه سرلشگری به بالا و یا روسای دانشگاه آزاد در سطح ملی باشند./

کد خبر 968628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha