محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برگرفته از هدایتگری‌های ائمه اطهار(ع) است

حجت‌الاسلام عباس عبدی گفت: تمامی محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برگرفته از هدایتگری‌ها به مدیریت‌های دینی ائمه اطهار و معصومین علیه السلام بوده است.


حجت‌الاسلام عباس عبدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان با اشاره به اینکه برنامه‌ها و عزاداری‌های ماه محرم و فضاسازی این ماه با شور و شعور خاصی برگزار می‌شود، گفت: عزاداری‌های ماه محرم در صورتی که برای خدا باشد و مایه تقویت بنیه اعتقادات و باورهای دینی باشد مصداق عمل سال خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم ثبات بقا داشته باشیم باید به کارهایمان رنگ خدایی بزنیم از رقابت‌ها چشم در چشمی و ریاکاری پرهیز کنیم و بی‌شک ایام محرم بهترین فرصت برای تبیین سیره اهل بیت علیه‌السلام و حضرت سیدالشهدا در جامعه اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: مبلغان دینی در آیین‌های مذهبی و سوگواری حسینی رسالت بزرگی بر عهده دارند بنابراین باید در تبیین ارزش‌های اسلامی و فرهنگ عاشورایی اهتمام  داشته باشند و در زمینه معرفت‌افزایی بین عزاداران تلاش وافری انجام دهند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه با بیان اینکه برگزاری آیین‌های عزاداری و سوگواری با اخلاص و ایمان و الهام گرفته از آموزه‌های اسلامی و دینی و پرهیز از سخنان نسنجیده و خرافی است، یادآور شد: برزاری اینگونه آئین‌های عزاداری از جمله وظایف روحانیون و علما در راستای آگاهی ‌بخشی و ایجاد شعور در هیئت‌ها است.

 

حجت‌الاسلام عبدی اضافه کرد: عزاداری ماه محرم در شهرهای ایران سال به سال بهتر برگزار و در سطح کشور زبانزد می‌شود هیئت‌های مذهبی و بانیان و موکب‌ها با برنامه‌ریزی لازم برای حضور در محافل و مجالس انجام می‌دهند و دیگران را نیز تشویق و ترغیب می‌کند که یکی از مسائل بسیار مهم که باید عزاداران حسینی مورد توجه قرار دهند نماز است که باید به موقع اقامه شود.

 

وی افزود: عزاداری‌های ماه محرم به‌عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی و تجلی و نمایش احساسات مسلمانان و ابراز ارادت به مکتب اهل بیت علیه السلام است و ما در این ایام حماسه و عقلانیت دینی در چشمه سار عاشورا و تاسوعا به یکدیگر پیوند می‌خورد و اتصال با طراوت شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود باید از این فرصت‌ها برای آشنایی با اهداف امام حسین از قیام روز عاشورا استفاده کنیم چرا که ما در روز عاشورا شاهد بودیم حضرت زینب سلام‌الله برای تبیین حکومت اسلامی تشکیل دولت اسلامی و برای ساختار یک حکومت اسلامی به‌عنوان یک عالمه حضور و مبارزه با استکبار را با بیان شیوا و رسایی خود تبدیل به گفتمان کرد.

 

وی عنوان کرد: حضرت زینب(س) در نزد تمامی حاضرین خطاب به مردم مسلمانان زمان چنین بیان کرد که جامعه نیاز به هدایتگری و رهبری دارد جامعه نیاز به دلسوز و مدیر و مدبر دارد و تمامی این گفته‌ها جهت هدایت بشریت و ارتقاء سطح فکری و زندگی مردم آن زمان در راستای پرورش دادن به افکار مردم آن زمان نسبت به دینداری و تربیت دینی عنوان شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه بیان کرد: امروزه بیانیه گام دوم انقلاب برگرفته از ایستادگی حضرت زینب سلام‌الله علیها در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان آن زمان و افزایش چشمگیر عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه بود.

 

عبدی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین مباحثی که در آن زمان مطرح بود شرط مشروعیت همه مقامات حکومت آن زمان بود که این موضوع می‌تواند در تمامی عرصه‌ها اثرگذار باشد چراکه حکومت نیاز به افرادی مشروع و متعهد و با تقوا را دارد اما باید این را بدانیم برای برداشتن گام‌های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت از تجربه‌ها درس گرفت اگر از این راهبرد غفلت شود دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهدگرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز ما این را میدانیم تمامی راهبردها و تمامی محتوای بیانیه گام دوم امروز ما برگرفته از راهبردها و نگاه‌ مدیریتی حضرت زینب(س) است که در این دوران باید در قالب گفتمان جامعه عمل به آن بپوشانیم.

 

وی در پایان تصریح کرد: جامعه اسلامی امروز و تمامی محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برگرفته از هدایتگری‌ها به مدیریت‌های دینی ائمه اطهار و معصومین علیه السلام بوده است لذا تمامی مواردی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تبیین کرده‌اند برگرفته از محتواهای سازنده تاریخی ما بوده است.

کد خبر 968665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha