سه طرح اقتصادی شیروان از مصوبات سفر رییس جمهوری است

معاون برنامه‌ریزی فرماندار شیروان گفت: سه طرح اقتصادی شیروان از مصوبات سفر رییس جمهوری در تیرماه سال ۹۸ به این شهرستان است.

«سیدوحید میرزامحمدزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: 10 هزار میلیارد ریال اعتبار که در سفر تیرماه پارسال رییس جمهوری به این شهرستان مصوب شده بود امسال برای اجرای سه طرح اقتصادی اختصاص یافته است.

 

معاون برنامه‌ریزی فرماندار شیروان بیان کرد: این میزان اعتبار برای ساخت عملیات گاوداری ۱۰ هزار راسی در روستای خرم آباد، گلخانه ۱۰۰ هکتاری روستای دوین و مجتمع تفریحی گردشگری بیگان واقع در بخش مرکزی هزینه می شود.

 

سید میرزا محمدزاده خاطرنشان کرد: اینک مجتمع گاوداری ۱۰ هزار راسی با استفاده از اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی سفر رییس جمهوری، ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی گلخانه ۱۰۰ هکتاری روستای دوین هم با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار به تازگی آغاز شده است.

 

وی عنوان کرد: مابقی اعتبارات سفر رییس جمهوری هم برای ایجاد مجتمع تفریحی گردشگری بیگان این شهرستان هزینه می شود که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

 

معاون برنامه ریزی فرماندار شیروان با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها موجب اشتغال و درآمدزایی زیادی برای شهرستان خواهد شد، تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت گاوداری ۱۰ هزار راسی شیروان، در ۱۰۷ هکتار زمین ایجاد می شود که ظرفیت تولید سالانه ۶۵ هزار و ۷۰۰ تُن شیر و هزار تُن گوشت را خواهد داشت و برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

 

میرزا محمدزاده ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت شهرک گلخانه‌ای ۱۰۰ هکتاری شیروان، به عنوان بزرگترین طرح گلخانه‌ای خراسان شمالی و یکی از بزرگترین طرح‌های این حوزه در کشور، در گستره ۱۰۰ هکتار، با مساحت سازه ای به میزان ۸۸ هکتار،  در محدوده روستای دوین، در ۱۵ کیلومتری شرق شیروان اجرا می شود.

 

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، این شهرک گلخانه ای در مدت ۳۶ ماه اجرا و مرحله نخست آن سال آینده بهره برداری می شود که با تکمیل آن هزار نفر به صورت مستقیم جذب کار شده و برای دو هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد شد.

 

وی افزود: مجتمع تفریحی، تجاری و گردشگری بیگان شیروان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با استفاده از اعتبارات سفر رییس جمهوری اجرا می شود.

 

روستای بیگان در ۱۵ کیلومتری غرب شیروان و در مجاورت محور اصلی مشهدالرضا (ع) به شمال کشور قرار دارد.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 968669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha