۵۰ درصد آب مصرفی یزد از چاه های بی کیفیت است

طالبی با اشاره به اهمیت انتقال آب از خلیج فارس گفت: ۵۰ درصد آب مصرفی یزد از چاه های بی کیفیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه های صنعت برق استان یزد که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در یزد برگزار شد، گفت: خوشبختانه استان یزد در حوزه تولید و توزیع برق شرایط مناسبی دارد زیرا کارهای ارزشمندی در این زمینه شده است.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما اخیرا بر اساس اولویت های استان برای توزیع مناسب در زمینه طرح آمایش استان، محدودیت هایی در دشت یزد اردکان ایجاد کردیم .

وی افزود: 7 مجوز تولید فولاد را در استان باطل کردیم و قرار شد زمین ها بازگردانده شود که این به دلیل توسعه بی رویه و بدون برنامه در برخی از مناطق استان بود که مورد مطلبه اجتماعی مردمی قرار گرفته بود.

 

طالبی بیان کرد: برای حل این معضلات به هدایت سرمایه های اجتماعی به سمت شهرستان های محروم و تعریف پهنه های جدید برای صنایع استان پرداختیم اما متاسفانه به مشکل برق در استان برخوردیم که امیدواریم در این زمینه وزارت نیرو همکاری لازم را داشته باشد تا پاسخگوی مناسب برای تقاضای روز افزون سرمایه گذاری در استان را داشته باشیم.

 

استاندار یزد گفت: ما الان در برخی از شهرستان ها مانند اردکان و میبد مشکلاتی داریم که خیلی نمی توانیم امیدوار به حل مشکل این آب در کوتاه مدت داشته باشیم اما بهترین راهکار برای این مشکل اضافه شدن سهم آب خلیج فارس برای استان است زیرا این آب به زودی به استان انتقال داده می شود.

 

وی ادامه داد: خیلی ها در کشور فکر می کنند که استان یزد از آب انتقالی با کیفیت استفاده می کند در حالی که تنها حدود 50 درصد آب استان را انتقالی تامین می کند در حالی که 50 درصد مابقی را از آب های بی کیفیت چاه ها استفاده می شود.

 

کد خبر 968896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha