هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در کلاس درس وجود ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از اختصاص سرانه برای خرید مواد ضدعفونی به مدارس خبر داد و گفت: هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در کلاس درس وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حمید رضا رخشانی» در برنامه تلویزیونی بازتاب بیان داشت: در مورد موضوع اینکه آیا مدارس دایر باشد یا تعطیل، حضوری باشد یا غیر حضوری، به استانها واگذار نشده و براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مدارس به صورت حضوری دایر هستند.

 

 وی افزود: تمام موارد و مشکلات زیر ساختی که در استان داریم به وزارت آموزش و پرورش منعکس شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان داشت: اگر ما بچه های خودمان را به مدرسه نفرستیم با مشکلات روحی و روانی گرفتار می شود که شاید امسال قابل لمس نباشد ولی پیامدهای آن در چهار سال آینده برای خانواده ها مشهود می شود. 

 

رخشانی با تاکید بر اینکه هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در کلاس درس وجود ندارد، ادامه داد: تنها وظیفه آموزش  و پرورش این است که شرایط را برای تدریس حضوری دانش آموزان را فراهم کنیم؛ برخی از والدین موافق رفتن فرزندانشان به کلاس درس نیستند لذا هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در کلاس درس وجود ندارد.

 

وی افزود: اگر ما با دانش آموزان صحبت کنیم خیلی تاثیرگذار خواهد بود زیرا که اکثر کودکان ما شرایط جامعه را درک کرده اند و خود را به رعایت پروتکل های بهداشتی ملزم می کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان تاکید کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که مشکلی برای سلامتی دانش آموزان ایجاد نشود اما باید همه دستگاه های اجرایی، نهادهای مردمی و خیرین در زمینه تهیه مواد ضد عفونی و بسته های بهداشتی پای کار بیایند.

 

رخشانی اعلام کرد: اخیراً مسجدی 5 هزار بسته بهداشتی بین 14 مدرسه حاشیه شهر زاهدان توزیع کرده است.

 

 وی با بیان اینکه هیچ مدرسه خشتی و گلی وجود ندارد، افزود:  حدود 6 هزار مدرسه داریم که از این آمار 300 مدرسه سرویس بهداشتی نداشتند که این مدارس لیست شده اند و در حال ساخت سرویس بهداشتنی برای آنها هستیم و این مشکل به گذشته بر می گردد که خیرین مدرسه می ساختند اما سرویس بهداشتی برای آن در نظر گرفته نمی شود.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش استان در سه مرحله، سرانه برای خرید مواد ضدعفونی به حساب مدارس واریز شده است، ادامه داد: سرانه چهارم به حساب مدارس در هفته جاری واریز می شود.

کد خبر 968928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha