سوادآموزی و کسب علم در فرآیند توسعه کشور نقش مهمی دارد

حیدری با بیان اینکه سوادآموزی و کسب علم در فرآیند توسعه کشور نقش مهمی دارد، گفت:در کشور ما هم به برکت وجود نهضت سوادآموزی تلاش ‌های خوبی در این جهت صورت گرفته ولی پس از گذشت ۳ دهه از تشکیل این مجموعه نتوانسته‌ایم بیسوادی را ریشه‌کن کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز( ۱۷ شهریور) در آغاز یکصد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه حادثه خونین میدان ژاله تهران، در جریان پیروزی انقلاب نقطه عطفی در جریان حرکت مردم مبارز ایران بود که در بزنگاه خاصی و با رویکردی کاملا تقابلی و قصاوت ‌گونه، تعداد زیادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند، گفت: امام راحل(ه) در پیگیری مبارزه و خون شهدای این روز، موج جدیدی را در سراسر کشور برای ایستادگی در باب مسائل انقلاب ایجاد کرد.

 

رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن تعداد بیسوادان، تصریح کرد: در کشور ما هم به برکت وجود نهضت سوادآموزی تلاش‌های خوبی در این جهت صورت گرفته ولی پس از گذشت ۳ دهه از تشکیل این مجموعه نتوانسته‌ایم بیسوادی را ریشه‌کن کنیم، دین مبین اسلام و آموزه‌های دینی ما نیز پیوسته بر سوادآموزی و کسب علم و آگاهی تاکید شده چرا که در فرآیند توسعه کشور نقش بسزایی دارد.

 

وی ضمن ابراز امیدواری برای تلاش مضاعف مسئولین در جهت کاهش نرخ بیسوادی، اظهارکرد: متاسفانه ساختار آموزشی و اجتماعی و اقتصادی ما درحال بازتولید بیسواد بوده و هرساله به تعداد بازماندگان از تحصیل اضافه می‌شود که این موضوع بسیار نگران‌کننده است اما امیدواریم مجموعه برنامه‌ریزان کشور اعم از دولت، وزارت آموزش و پروش و مجلس شورای اسلامی بتوانند وسعت فراگیری تحت پوشش آموزش های رسمی را توسعه دهند.

 

حیدری با بیان اینکه مرحوم آیت الله طالقانی شخصیتی بود که سراسر عمر و زندگی خود را به مبارزه و جهاد در راه خدا و احیای دین صرف کرد، گفت: این انسان وارسته و فرهیخته، بیش از نیمی از عمر نزدیک به ۷۰ ساله خود را در زندان، تبعید و مبارزه با حکومت دیکتاتوری شاهنشاهی گذراند.

 

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه با گرامیداشت ۲۱ شهریور، روز سینما، گفت: سینما، یکی از پرمخاطب‌ترین و به‌روزترین هنرهای معاصر است و نقش تاثیرگذاری در انتقال مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

 

وی با بیان اینکه سینمای ایران اسلامی متاثر از این فضای عمومی با رویکرد اجتماعی محور، نقش بسزایی در فضای فرهنگی کشور دارد، افزود: این روز را به تمامی اهالی سینما، بویژه هنرمندان و فعالان مشهدی این عرصه تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

 

حیدری با تبریک آغاز سال جدید تحصیلی به تمامی دانش‌آموزان، معلمان، اساتید و مربیان، گفت: با همه نقدها و دیدگاه‌هایی که متوجه فرآیند تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی برای بازگشایی مراکز آموزشی است، اکنون با واقعیتی مواجهیم که فرزندان این مرز و بوم سال تحصیلی را آغاز کرده‌اند لذا اکنون همه باید به کمک مدارس، به ویژه مدارس مناطق کم‌برخوردار مشهد بشتابیم چراکه زیرساخت‌های بهداشتی و شرایط آنها تطابق کمتری با پروتکل‌های بهداشتی دارند.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: از همه مردم، خیرین، نیکوکاران و تشکل های غیردولتی تقاضا داریم همچون همیشه بر روی موضوع کمک به مدارس واقع در مناطق کم‌برخوردار شهر متمرکز شوند؛ مدارس مناطق برخوردار نیز می‌توانند به عنوان معین این مدارس ایفای نقش کنند.

 

وی با بیان اینکه نگران سلامتی کودکان، نوجوانان و جوانان هستیم، تصریح کرد: بدون شک توجه به نکات بهداشتی و کمک به رعایت پروتکل‌ها می تواند آسیب‌های احتمالی را به حداقل برساند تا محصلان از شرایط آموزشی فراهم شده استفاده کنند؛ مدیریت شهری نیز در کنار سایر بخش‌ها ایفای نقش خواهد کرد.

کد خبر 968950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha