زلزله‌ آسیبی به بناهای تاریخی گلستان وارد نکرد

تجری گفت: زلزله‌های امروز آسیبی به بناهای تاریخی استان گلستان وارد نکرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، «احمد تجری» در پی وقوع زلزله های 5.1 و 3.1 ریشتری با مرکز شهرستان رامیان، گفت: این زلزله‌ها به بناهای تاریخی شهرستان رامیان و سایر نقاط استان که این زمین‌لرزه در آن احساس شد، آسیبی وارد نکرده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: با توجه به شدت زلزله و اهمیت بناهای تاریخی واقع در شهرستان رامیان کانون زلزله، از اوایل امروز کارشناسان میراث‌‌فرهنگی اقدام به بررسی ابنیه تاریخی این منطقه کردند که خوشبختانه، گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که آسیبی به بناهای تاریخی وارد نشده است.

 

گفتنی است، ساعت دو و چهار دقیقه بامداد دوشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در عرض جغرافیایی ۳۷.۰۲ و طول جغرافیایی ۵۵.۱۰ و در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین گلستان را لرزاند. مرکز این زمین‌لرزه شهرستان رامیان بود و در کل گلستان و حتی بخش‌هایی از خراسان شمالی و سمنان هم حس شد.

 

همچنین زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر با مختصات ۳۶.۹۸۸ عرض جغرافیایی و ۵۵.۱۷۳ طول جغرافیایی ساعت ۱۰ و ۲۳دقیقه امروز و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین برای دومین بار رامیان را لرزاند.

 

 

کد خبر 968957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha