پیوند کانون های مساجد و مدارس برای پیشرفت دانش آموزان

همزمان با بازگشایی مدارس ایجاد پیوند بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و این مراکز آموزشی برای پیشرفت دانش آموزان و ارائه فعالیت های فرهنگی حضوری و غیرحضوری لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، مسجد و مدرسه دو رکن مهم تربیتی و اخلاقی هستند که پیوند بین این دو نهاد، باورهای اسلامی را تقویت و زمینه ساز مشارکت اجتماعی بیشتر نسل نوجوان و کودک می شود.

تعامل بین متولیان فرهنگی مساجد با اولیای مدرسه موجب معرفی هرچه بیشتر فعالیت های فرهنگی مساجد و جذب دانش آموزان به این پایگاه دینی خواهد شد.

 

برنامه ریزی برقراری این تعامل و همکاری باید از روزهای نخست بازگشایی مدارس انجام شود و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با ارائه برنامه های جذاب فرهنگی به فعالیت های فوق برنامه و درسی مدارس کمک کنند.

 

همزمان با بازگشایی مدارس ایجاد پیوند بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و این مراکز آموزشی برای پیشرفت دانش آموزان و ارائه فعالیت های فرهنگی حضوری و غیرحضوری لازم است.

 

نقش سازنده تعامل مسجد و مدرسه درهدايت جامعه

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تعامل مسجد و مدرسه با همدیگر نقش موثری درهدايت جامعه دارد.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» با بیان اینکه باید بسترسازی تعامل بین مدارس و کانون های مساجد، از طرف ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و اداره کل آموزش و پرورش ایجاد شود، گفت: ایجاد یک تفاهم نامه و سازو کار منسجم به پیشبرد کار کمک می کند که در شهرستان ها نیز این تعامل بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات آموزش و پرورش ایجاد و نهادهای فرهنگی مسجد از آن استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: با افزايش تعاملات و همکاری ها بین نهادهای فرهنگی و اجتماعی استحكام تربيت اخلاقي و اعتقادي جامعه محقق خواهد شد و پیشرفت کار فرهنگی و هنری را خواهیم دید.

 

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به ظرفیت و کارکردهای مساجد گفت: اجراي برنامه هاي فرهنگي جذاب،مهندسی شده و با  برنامه ريزي در جذب افراد به مسجد موثر است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای تربیت افراد موثر و کارآمد جامعه به سرمایه گذاری در حوزه نیروی انسانی نیازمند هستیم که مسجد و مدرسه در تحقق این موضوع نقش ویژه ای دارند.

 

 تعامل بین نهادهای فرهنگی کیفیت  کار در هر محله را افزایش می دهد.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان گفت: تعامل بین نهادهای فرهنگی کیفیت  کار در هر محله را افزایش می دهد.

 

«سعید طبیبیان» با اشاره فعالیت های بین بخشی نهادها و دستگاه های فرهنگی افزود: در هر  محله با بکارگیری ظرفیت‌های محلی مثل مدارس، خیرین، مسجد و نهادهای فرهنگی امکان توسعه فعالیت ها فراهم می شود که امکان این فعالیت با محوریت کانون‌های مساجد در  هر منطقه فراهم است. 

 

وی ادامه داد: همبستگی و تعاملات با محوریت مسجد و مرکز فرهنگی مسجد باعث می شود تا  علاوه بر اقامه نماز جماعت در مساجد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز عرضه شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهاقان یادآورشد: تعامل و همکاری در شرایط ویروس کرونا در جامعه مشاهده شد ونقش و جایگاه این موضوع را روشن کرد.

 

تعامل و همکاری مدارس و کانون های مساجد موضوعی که باید جدی گرفته شود

 

فعالیت های فرهنگی هر منطقه و مساجد برای پیشرفت مردم آن محله لازم است پس باید مدیران مسئول کانون های مساجد و مدیران و تیم اجرایی مدارس همراه با دانش آموزان به این تعامل و همکاری توجه کنند.

 

تعامل و همکاری بین دو نهاد مهم فرهنگی ظرفیت و توان و اثرگذاری کار را افزایش می دهد و به رشد اجتماعی و فرهنگی جامعه می انجامد اما در این مسیر باید دقت و توجه ویژه ای صورت بگیرد تا مشکلات بین دو نهاد رفع و تعاملات پویا باشد.

 

وجود سفیرانی از کانون های مساجد در مدارس و تعامل مربیان پرورشی و سایر معلمان با تیم اجرایی کانون های مساجد این فرصت کاری را تقویت می کند.

کد خبر 969076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha