وزارت آموزش و پرورش آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس را نداشت

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به هیچ وجه آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس را نداشت، گفت: این وزارتخانه باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نسبت به بازگشایی مدارس اقدام می کرد.

محمد حسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: در روز اول بازگشایی مدارس 12 تیم را به عنوان نماینده مجلس به چهار شهر کشور فرستادم و بازدیدها نشان می داد که به هیچ وجه وزارت آموزش و پرورش آمادگی لازم را برای بازگشایی مدارس نداشته است.

 

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا وزارت آموزش و پرورش باید قبل از بازگشایی مدارس مانوری را برگزار می کرد که در این مانور هم مدیران، هم روسای آموزش و پرورش و مدیران مدارس و خانواده ها و معلمان حضور داشتند و از میزان آمادگی مدارس و وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس آگاه می شدند. اگر ضعفی وجود داشت برای رفع آن تلاش می کرد  و کاستی ها جبران می شد اما متاسفانه به یک باره وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که در 15 شهریور مدارس به صورت حضوری بازگشایی می شوند و همین شوک عظیمی را به خانواده ها و معلمان وارد کرد.

 

وی ادامه داد: در بازدیدهای هیئت های ما مشخص شد که برخی از مدارس حتی نظافت ابتدایی نیز نشده بودند چه برسد به اینکه بخواهند ضد عفونی شده باشند. برخی از معلمان حتی برای بازگشایی نیز اطلاع نداشتند، مدارس فاقد دستگاه تب سنج بودند، خیلی از کلاس ها به صورت کامل شکل نگرفته بود و همین اشکالاتی را ایجاد می کرد.

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در رابطه با بحث بازگشایی مدارس هر تصمیمی که ستاد کرونا اتخاذ کند، ما نیز تمکین می کنیم و به هیچ وجه خارج از این تصمیمات عمل نمی کنیم ولی ما معتقدیم اگر تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته شده است، باید وزارت آموزش و پرورش ملزم به رعایت پروتکل ها و اصول بهداشتی می شد و سپس نسبت به بازگشایی مدارس اقدام می کرد./

کد خبر 969175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha