رقابت کارآموزان در ۳۳ حرفه مسابقات ملی مهارت/نیازمند نهضت مهارتی در مازندران هستیم

درویشی از رقابت کارآموزان فنی و حرفه‌ای مازندران در ۳۳ حرفه مسابقات ملی مهارت خبر داد.

«سید حسین درویشی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان ساری،‌ از رقابت ۱۲۵ کارآموز مازندرانی برای راهیابی به مسابقات ملی مهارت در شهرهای ساری، قائمشهر و بابل خبر داد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقات اشاعه فرهنگ مهارت‌آموزی، توسعه و ترویج گفتمان مهارت در بین جوانان، ارتقا سطح استاندارد سرفصل‌های آموزشی، ایجاد فرصت مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و حرفه‌ای و کشف استعدادهای برتر به منظور رشد و پرورش آنان است.

 

وی با اشاره به اینکه کارآموزان برای راهیابی به مسابقات ملی مهارت در ۳۳ حرفه با هم رقابت می‌کنند،‌ افزود: شناسایی نخبگان مهارتی، ارتقاء توان مهارتی نیروی کار مطابق با سطح جهانی، شناسایی نقاط قوت وضعیت آموزش‌های مهارتی، آشنایی مربیان با سطح استاندارد آموزش‌های مهارت جهانی و تکنولوژی‌های نوین، بسترسازی برای اجرای آموزش‌های پروژه محور، ایجاد ارتباط بین مراکز آموزش مهارت با صنعت و بنگاه‌های اقتصادی و معرفی مهارت‌آموزان برتر به این مرکز با هدف اشتغال آنان، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای و روح‌بخشی به آموزش‌های مهارتی و ایجاد انگیزه در جوانان برای فراگیری مهارت را از دیگر اهداف بگزاری این مسابقات عنوان کرد.

 

این مسئول با اعلام اینکه در مرحله استانی ۴۵۰ کارآموز شرکت کرده بودند، ادامه داد: ۱۲۵ کارآموز به مرحله استانی راه یافتند.

 

درویشی با اشاره به اینکه فقر مهارتی علت اصلی افزایش بیکاری در استان است، خاطرنشان کرد: نیازمند نهضت مهارتی و آموزشی در مازندران هستیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه مسابقات ملی مهارت در نیمه پاییز امسال برگزار می‌شود، گفت: نوزدهمین مسابقات ملی مهارت مرحله استانی در 28 رشته برگزار شد.

 

این مسئول خواستار ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان مازندرانی شد و بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دلیل آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم در افراد جویای کار برای یادگیری مهارت‌های صنعتی و عمومی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد.

 

درویشی مهارت‌آموزی را بهترین راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: جوانان مازندرانی خود را ملزم به کسب مهارت در یکی از حرف و فنون بدانند تا هدف مهم مهارت آموزی در جامعه به خوبی نهادینه شود.

 

کد خبر 969214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha