سه‌شنبه های تکریم با محوریت مسجد و جوانان به میزبانی کانون غدیر تیران

طرح سه شنبه های تکریم این هفته به میزبانی کانون فرهنگی و هنری غدیر تیران با رویکرد جدید در محل مسجد و با حضور جوانان مسجد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،«سه شنبه های تکریم» سنت حسنه ای از سوی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که هر سه شنبه از خانواده های شهدا، یادی شده و از آنان دل جویی می شود.

 

این طرح که هر هفته با حضور اعضای کانون های مساجد رد مناطق مختلف کشور برگزار می شود و در هر هفته نیز در سطح ملی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می گیرد، فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

طرح "سه شنبه های تکریم" این هفته شهرستان تیران و کرون به میزبانی کانون فرهنگی و هنری غدیر تیران با رویکرد جدید در محل مسجد الغدیر این شهر و با حضور جوانان مسجد برگزار شد.

 

شیوع بیماری کرونا و همچنین پیوندی باسابقه شهدا و خانواده های آن ها با مسجد از دلایل اساسی برگزاری این برنامه در این پایگاه دینی بود که از پدر شهید حمیدرضا کریمی تجلیل شد.

 

*جوانان و نوجوانان مسجد راه شهدا را برای پیشرفت کشور ادامه می دهند

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری غدیر تیران که میزبان این برنامه فرهنگی بود، با اشاره به مشارکت اجتماعی جوانان و نوجوانان در مساجد گفت: جوانان و نوجوانان مسجدی راه شهدا را برای پیشرفت کشور ادامه می دهند.

 

«اکبر امینی» افزود: دیدار با خانواده شهدا و انجام فعالیت های فرهنگی در این حوزه از نیازهای امروز جامعه است تا اینکه نسل جوان و نوجوان باسیره شهدا بیشتر آشنا شوند.

 

وی اضافه کرد: طرح سه شنبه های تکریم فرصتی برای بهره گیری از معنویت و الگوگیری از جوانان مخلص و دلسوز برای کشور است.

 

دیدار با خانواده شهدا به مردم روحیه می دهد

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تیران و کرون گفت: دیدار با خانواده شهدا با حضور دستگاه های اداری و خدماتی و همچنین جمعی از مردم شهرستان به صورت هفتگی انجام این شود که این کار به افراد روحیه می دهد.

 

«علی اکبر فاطمی نیا» افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، بازدید و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران به طوری که در هر سال یکبار به دیدار یک خانواده برویم، انجام می شود.

 

وی ادامه داد: انعکاس این دیدارها و صحبت و توصیه های خانواده شهدا و ایثارگران در فضای مجازی لازم است و کانون های مساجد و فعالان حوزه فناوری اطلاعات در این خصوص همکاری کنند.

 

*دیدار با خانواده شهدا با محوریت مساجد تیران و کرون

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: دیدار با خانواده شهدا با محوریت مساجد این شهرستان انجام خواهد شد.

 

«اقبال صالحی» حضور خانواده شهدا در مساجد و بیان خاطرات و ویژگی جوانان آن ها برای عمومی مردم را فرصتی برای بازنگری در رفتارهای فردیو اجتماعی بیان کرد و گفت: شهدا و ایثارگران با مسجد پیوند و ارتباط قوی داشته اند و امروز باید این خاطره گویی و تکریم از آن ها نیز در مساجد انجام شود.

 

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی و تعامل بین کانون های مساجد و بنیاد شهید در طول سال طرح سه شنبه های تکریم در هر محله با حضور خانواده شهدا در مساجد انجام می شود.

 

*ادب و احترام در شخصیت شهید حمیدرضا کریمی

 

«حسین کریمی» پدر شهید «حمیدرضا کریمی» که این هفته در طرح «سه شنبه های تکریم» تیران و کرون مورد تجلیل قرار گرفت، گفت: ادب و احترام در شخصیت پسرشهیدش مورد توجه خاص و عام بود.

 

وی ادامه داد: احترام به پدر و مادر و افراد جامعه مصداق بارز خصوصیات اخلاقی این جوان شهید است که برای نسل جوان و نوجوان الگو قرار می گیرد.

 

این پدر شهید به دوری از ظلم و بدی به مردم اشاره کرد و گفت: نباید هم نوعان و اطرافیان خود را با بد اخلاقی و بد رفتاری آزار بدهیم.

 

کد خبر 969513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha