از پاسخگویی به شبهات تا آموزش سبک زندگی اسلامی به بچه‌های مسجد در طرح «معراج‌السعاده»

باجلان با اشاره به برگزاری دوره‌های مشاوره و پاسخ‌گویی به شبهات دینی در شهرستان پاکدشت به همت کانون «عصر انتظار»، گفت: علاوه بر این، طرح «معراج‌السعاده» با محور آموزش سبک زندگی دینی نیز اجرا می‌شود.

«زهرا باجلان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردهای کانون فرهنگی هنری «عصر انتظار» مسجد حضرت قائم(عج) (واقع در بلوار امام رضا(ع)، میدان پارچین شهرستان پاکدشت استان تهران) ویژه ماه محرم حسینی(ع)، اظهار کرد: به مناسبت ماه محرم هر شب 200 بسته غذایی میان نیازمندان منطقه پاکدشت توزیع می شود، چرا که امسال به دلیل بحران کرونا امکان توزیع اطعام حسینی فراهم نبود و برنامه ریزی کردیم که بسته های غذایی را میان نیازمندان توزیع کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «عصرانتظار» مسجد حضرت قائم(عج) بیان کرد: امسال رویکردی که در عزاداری ماه محرم در پیش گرفتیم برپایی مشاوره های خانواده با حضور کارشناسان مرکز پاسخگویی به شبهات است تا از این طریق به شبهات دینی جوانان، نوجوانان و خانواده ها پاسخ بگوییم و پیرامون سبک زندگی اسلامی مباحثی را مطرح کنیم. ضمن اینکه گروه سرود کانون نیز به اجرای سرود در حرم امام خمینی(ره) پرداخت.

 

وی به رویکردهای این کانون در فصل تابستان برای نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های سبک زندگی و مشاوره های خصوصی، برگزاری دوره های فنی و حرفه ای همچون فتوشاپ با رعایت پروتکل های بهداشتی بخشی از برنامه های تابستانی این کانون بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «عصر انتظار» به رویکرد این کانون فرهنگی هنری در دستگیری از نیازمندان هم اشاره کرد و گفت: اهدای هدایا به خانواده های شهدا بویژه خانواده های شهدای مدافع حرم و تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده و بسته های ارزاق بخش دیگری از فعالیت های این کانون است که می توان به آن اشاره کرد.

 

وی با اشاره به رویکرد و فعالیت های این کانون فرهنگی هنری در دوران قبل از کرونا تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزش سرود، تشکیل گروه سرود و تئاتر دختران نوجوان، نقاشی، صنایع دستی، گرافیک، خوشنویسی، دوره های مهارت آفرینی بخشی از فعالیت های این کانون در محور هنری بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «عصر انتظار» مسجد حضرت قائم(عج) «معراج السعاده» را یکی دیگر از طرح هایی دانست که به همت این کانون اجرا می شود و ابراز کرد: رویکرد این طرح دینی است که تلاش می شود، رفتارها و اخلاق پسندیده مورد تایید اسلام را در میان مخاطبان به شیوه عملی ترویج دهد.

 

 وی برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم، ابتهال، نهج البلاغه شناسی، تفسیر و حفظ قرآن کریم، تواشیح،صحیفه سجادیه را بخش دیگری از برنامه های کانون «عصر انتظار» برشمرد.

 

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری «عصر انتظار» مسجد حضرت قائم(عج) واقع در بلوار امام رضا(ع) میدان پارچین شهرستان پاکدشت استان تهران است. این کانون فرهنگی هنری از سال 94 با مجوز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در این استان شناخته می شود.

کد خبر 969542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha