جایگاه وفاق اجتماعی در جریان مشارکت های سیاسی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد

برخورداری از جاذبه رفتاری در میان نوجوانان و جوانان مسجدی مرتبط با امام مسجد یکی دیگر از دلائل جایگاه باور به وفاق اجتماعی است که در قالب مشارکت های سیاسی همچون انتخابات خود را نشان می دهد.

خبرگزاری شبستان – البرز: اعتقاد و باور به وفاق اجتماعی و کار تشکیلاتی یکی از افق های راهبردی جریان فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است که با التزام به این اصل در مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری وفاق اجتماعی دارند.

 

از آنجا که بیشترین نیروهای فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند این وفاق و همدلی بیش از پیش مورد توجه است. مجموعه های کانون فرهنگی مسجد در قالب یک تشکیلات منسجم، هدفمند و جریان مدار همواره توانسته اند فعالیت های درخشانی را به ظهور بنشانند.

 

دفاع های جانانه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد از آرمان های دینی و انقلابی، ایجاد زمینه های رشد عملی، فرهنگی و هنری در فضای مسجد، بهره مندی از نیروهای نخبه در قالب اتاق فکر و راه اندازی گعده های هم اندیشی از جمله رویکردهایی است که در فضای همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد با پایگاه بسیج مسجد به خوبی دیده می شود.

 

برخورداری از جاذبه رفتاری در میان نوجوانان و جوانان مسجدی مرتبط با امام مسجد یکی دیگر از دلائل جایگاه باور به وفاق اجتماعی است که در این خصوص « حجت الاسلام رضائی محلاتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص این مطلب گفت: یکی از بسترهای فعالیت فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد کار تشکیلاتی و هدفمند در قالب وفاق اجتماعی است.

 

مدیر مسجد جامع رجایی شهر کرج افزود: امروز نیز در عرصه انتخابات که 21 شهریورماه برگزار می شود بار دیگر شاهد این حرکت و این حضور پرشور فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز هستیم.

 

وی توضیح داد: همراهی و همفکری گروه های سنی مختلف در نهاد مسجد یکی از برکات کانون های فرهنگی هنری مساجد است که در این رابطه شاهد رشد و پیشرفت فکری و حرفه ای در جنبه های مختلف و متعدد هستیم.

 

امام مسجد جامع رجایی شهر کرج توضیح داد: مسجد جامع رجایی شهر کرج یکی از مکان های ثابت برپایی انتخابات در طول سال های اخیر بوده است که همین امر زمینه مشارکت سیاسی و اجتماعی فعالان کانون فرهنگی هنری مسجد را بسترسازی کرده است.

 

وی با دعوت از عموم مردم البرز به منظور مشارکت در انتخابات و حضور حداکثری توضیح داد: بار دیگر مردم پای صندوق های رأی خواهند آمد و در انتخابات شرکت می کنند.

 

حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی به منزله حمایت آنان از آرمان های انقلاب است

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز گفت: حضور پرشور فعالان کانون های فرهنگی هنری پای صندوق های رأی یکی از شاخص های وفاق اجتماعی در آنان است.

 

مدیر ستاد فهما مطرح کرد: باور به ساز و کارهایی که زمینه تعالی مسجد و تحقق مسجد طراز اسلامی است ایجاب می کند که در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و ... نیروهای فعال مسجدی نقش اثرگذاری داشته باشند.

 

حجت الاسلام شکری توضیح داد: رزمایش مواسات و همدلی نمونه ای از فعالیت  کانون های فرهنگی هنری مساجد است که به خوبی در چندماهه اخیر برپا شد. 

 

وی مطرح کرد: احیاء مساجد به واسطه فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و رویکرد هم افزایی تمامی عناصر مسجدی محقق می شود و امروز در جریان انتخابات انتظار می رود با همراهی امام مسجد و بچه های مسجدی بار دیگر این مطلب دیده شود.

 

وفاق اجتماعی شاکله فعالیت های بچه های مسجد است

 

« حجت الاسلام دهقاندار» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص وفاق اجتماعی و مشارکت حداکثری کانون های فرهنگی هنری در خصوص انتخابات مطرح کرد: مشارکت سیاسی و حضور در عرصه انتخابات یکی از اقدام های عملی فعالان کانون های فرهنگی هنری در زمینه باورهای دینی است.

 

مدیر کانون فرهنگی مسجد جامع ماهدشت توضیح داد: قالب فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کار تشکیلاتی هدفمند و منسجم است.

 

مجموعه های کانون های فرهنگی هنری مساجد با برخورداری از وفاق اجتماعی همواره بسترساز جریان های اجتماعی، فرهنگی و ... بوده و هستند. به واقع آنان را می توان نخبگان حرکتی در بلوغ فکری اجتماعی متصور شد، ادعایی که با بررسی عملکرد فعالیت آنان به اثبات می رسد و میزان سهم آنان را در برآوردهای اجتماعی، علمی، فرهنگی و ... نشان می دهد.

 

* گزارش از فاطمه دانایی

 

 

کد خبر 969626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha