فعالیت‌های قرآنی هیئت‌های مذهبی رصد می‌شود

حجت الاسلام فدیعمی یکی از برنامه‌های مهم دارالقرآن خوزستان را رصد فعالیت‌های قرآنی هیئت‌های مذهبی دانست و گفت: در حال بررسی و گزارش‌گیری این فعالیت‌ها هستیم، هیئت‌هایی که مربی قرآن سوری اعلام کرده بودند باید شخص حقیقی را معرفی کنند.

«حجت‌الاسلام علی فدیعمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده برنامه‌ای برای نیروهای مسلح برنامه‌ریزی کردیم که با همکاری موسسات قرآنی استان خوزستان دوره‌های آموزش قرآنی برای پرسنل نیروهای مسلح خوزستان برگزار شود.

 

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: این اقدام ابعاد مختلفی دارد، ابتدا اینکه فعالیت موسسات قرآنی افزایش پیدا می‌کند و از نظر مالی کمکی به آنها می‌شود و بُعد دیگر این طرح هم‌افزایی و افزایش روحیه معنوی نیروهای مسلح برای پاسداری از نقاط مختلف کشور به ویژه خوزستان خواهد بود.

 

وی به برنامه شاخص سال جاری سازمان تبلیغات استان اشاره کرد و اذعان داشت: در نیمه اول سال جدید متاسفانه با توجه به شرایط شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌ها لغو شد اما اکنون در حال برنامه‌ریزی و ابلاغ برنامه‌های شاخص به موسسات و مراکز قرآنی هستیم که دوره‌های تخصصی قرآن، سبک زندگی، استعدادیابی قرآنی از جمله مهم‌ترین آنها است.

 

حجت‌الاسلام فدیعمی با بیان اینکه پایش موسسات قرآنی به صورت مرتب انجام می‌شود ابراز کرد: خوشبختانه فعالیت‌های قرآنی از جمله فعالیت‌هایی است که به صورت خودجوش انجام می‌شود، اما برنامه‌هایی که باید به صورت هدفمند از طریق شهرستان پیگیری شوند ابلاغ شده و در حال تامین اعتبار هستیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما رصد فعالیت‌های قرآنی هیئت‌های مذهبی است که در حال بررسی و گزارش‌گیری این فعالیت‌ها هستیم؛ هیئت‌هایی که مربی قرآن سوری اعلام کرده بودن باید شخص حقیقی را معرفی کنند.

 

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان یادآور شد: برخی از هیئت‌های مذهبی در طول دهه اول محرم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قرآنی خود محافل قرآنی مطلوبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برپا کردند.

 

کد خبر 969630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha