انديشه هاي سياسي امام سجاد (ع) را بايد براي هدايت جامعه اسلامي در زندگي مردم عملي كرد

آیت الله نعیم آبادی گفت: انديشه هاي سياسي امام سجاد (ع) كه در قالب دعا و مناجات در صحيفه سجاديه و رساله حقوق بيان شده را بايد براي هدايت جامعه اسلامي در زندگي مردم عملي كرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛آیت الله «غلامعلی نعیم آبادی »در ارتباط مجازی  در نشست علمی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با اشاره به اهميت برگزاري كنگره بين المللي امام سجاد (ع) گفت: اين كنگره يك حركت برجسته ديني و مكتبي در راستاي نشر معارف سجاديه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان اینکه انديشه هاي سياسي امام سجاد (ع) كه در قالب دعا و مناجات در صحيفه سجاديه و رساله حقوق بيان شده را بايد براي هدايت جامعه اسلامي در زندگي مردم عملي كرد افزود: برخی بر این تصور بودند که امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا از جنگ و کار سیاسی دوری گزیده است و به سمت دعا و نیایش و عزلت نشینی روی آورده است، در حالی که امام سجاد(ع) با ابزار دعا و نیایش خود همواره واقعه عاشورا را روایت می کرد و به امر افشاگری ظلم و جور و فساد دستگاه بنی امیه می پرداخت.

 

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) در آن دوران صحیفه سجادیه با برهمین منطق نگارش کرد تا امروز به دست ما برسد، امام سجاد(ع) با اقدامات و افشاگری های خود  وحشت ظالم را از بین برد و مردم را نسبت به خیانت ها و فسادهای دستگاه بنی امیه آگاه کرد.

 

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اينکه صحيفه سجاديه کتابي سراسر از درس هاي زندگي است اظهارداشت: دعا در حق همسايه، دعا در حق پدر و مادر، تشکر از خدا براي نعمت ها و ... از نمونه درس هايي که در زندگي تکاليف ما را براي حيات بهتر مشخص مي کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:کتاب ارزشمند صحيفه سجاديه در زمان امام سجاد (ع) به راحتي در اختيار مردم نبود بلكه به صورت پنهاني و نسل و به نسل به ما رسيده و ما وظيفه داريم حق آن را ادا كنيم.

 

وی با بیان اینکه این کتاب می تواند حلقه وصل ما و جهان باشد اضافه کرد: بنابه هدایت حضرت ولی عصر(عج) صحیفه کتاب دعا فقط نیست کتاب زندگی است.

کد خبر 969901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha