حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست

حاجی میرزایی گفت: هیچ مدرسه ای حق ندارد دانش آموز را مجبور به حضور در مدرسه کند. دانش آموز می تواند از آموزش های جایگزین همانند شاد و تلویزیون استفاده کند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان «محسن حاجی میرزایی» امشب(۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۹) باحضور در اخبارشبانگاهی رسانه ملی گفت: این روزها علت حضورم در تلویزیون  به دلیل احترام  نسبت به نگرانی خانواده ها است. تمام تلاش ما این است تا  خانواده ها نگران تحصیل و سلامت فرزندانشان نباشند.

 

وزیر آموزش و پرورش سلامت و آموزش را دو دغدغه مشترک این وزارت خانه  و خانواده ها دانست و گفت: هیچ تصمیمی نخواهیم گرفت که سلامت دانش آموزان در نظر گرفته نشود.

 

وی با اشاره به آموزش دانش آموزان گفت: هویت، شخصیت و ظرفیت اجتماعی در این دوره شکل می گیرد نمی توانیم آموزش را نادیده بگیرم.

 

وی با بیان اینکه اولویت ما آموزش حضوری دانش آموزان است تصریح کرد: به این دلیل که مدرسه جدا از مکان آموزش بودن، کانون پرورش و ارتباط با همسلان برای دانش آموزان است که البته این شیوه باید با رعایت کامل

پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: خودم و همکارانم از تعدادی مدارس  بازدید کردیم به نظرم پروتکل های بهداشتی قابل قبول بوده است، ممکن است کاستی هایی هم وجود داشته باشد که رفع می شود، از سرویس های بهداشتی هم بازدید کردیم وضعیت خوب بود.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رفع نگرانی خانواده ها با اینکه اولویت حضور دانش آموزان است اما الزام حضورآن ها اجباری نیست و آموزش را می توانند از طریق شبکه شاد و تلویزیون دنبال کنند.

 

حاجی میرزایی گفت: کسانی که امکانات  استفاده از ابزار های هوشمند ندارند  می توانند آموزش ها را از رسانه ملی دنبال کنند، صدا و سیما۲۰ تا ۲۲ ساعت آموزش در کانال های مختلف ارایه می دهد.

 

وی بیان کرد: امکان آموزش حضوری و غیرحضوری داریم همچنین، هر هفته وزارت بهداشت وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی درهمه اصناف ارزیابی می کند. درخواست می کنم خانواده ها نظارت کنند از همکارانمان در مناطق هم خواستیم سرزده به مدرسه بروند و از وضعیت بهداشتی مدارس بازدید کنند.

 

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما خوشبختیم فرهنگیان مسئولیت پذیر داریم گفت: بنده به دانش آموزان اعتماد دارم و پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

 

وی درباره شبکه شاد گفت: دانش آموز کد ملی را وارد شبکه شاد کند، وارد مدرسه و کلاس خود می شود و ۸۰ درصد از دانش آموزان در کلاس های درس نشسته اند و کلاس بندی شده اند. همچنین با دستور رییس جمهور استفاده از شاد رایگان است.

 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هیچ مدرسه ای حق ندارد دانش آموز را مجبور به حضور در مدرسه کند. دانش آموز می تواند از آموزش های جایگزین همانند شاد و تلویزیون استفاده کند.

 

وی گفت: با یک پدیده ناشناخته رو به رو هستیم هیچ کسی نمی تواند یک ماه آینده را پیش بینی کند. در رعایت دستور العمل ها به مجموعه بهداشت و درمان اعتماد می کنیم.

 

حاجی میرزایی گفت: هر معلمی که بیماری زمینه ای دارد اگر گواهی به مدرسه بدهد، می تواند مجازی تدریس کند. همچنین توصیه می کنیم دانش آموزانی که بیماری زمینه ای دارند از آموزش های مجازی استفاده کنند.

کد خبر 969991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha