پویش ادبی «قیام واژه ها» در خراسان جنوبی برگزار می شود

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری پویش ادبی «قیام واژه ها» در استان گفت: شاعران و ذاکران برای شرکت در این پویش می توانند آثار خود در زمینه ارادت به ساحت امام حسین(ع)، به صورت ویدئوهای سلفی، کتاب های صوتی و ساخت نماهنگ ارسال کنند.

«مجید کریمیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: پویش ادبی «قیام واژه ها» از شب دهم ماه محرم تا پایان ماه صفر در خراسان جنوبی در راستای عرض ارادت شاعران و ذاکران استان به ساحت امام حسین (علیه السلام) برگزار می شود.

 

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان‌ جنوبی از دیرباز قطب شعر آیینی در شرق کشور بوده است، گفت: در سال های اخیر نیز شاعران نو ظهوری به خصوص در عرصه شعر آیینی داشتیم و پویش ادبی «قیام واژه ها» فرصتی برای این شاعران است تا آثار خود را ارائه دهند.

 

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا مانع از برگزاری جلسات شعر به صورت جمعی و حضوری شده است، افزود: در این راستا تصمیم گرفتیم برای اولین بار پویش ادبی «قیام واژه ها» را همزمان با سراسر کشور در فضای مجازی برگزار کنیم و ارادت شاعران به ساحت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) را به اطلاع مردم فهیم خراسان جنوبی برسانیم.

 

کریمیان بیان کرد: شاعران و ذاکران خراسان جنوبی برای شرکت در پویش ادبی «قیام واژه ها» می توانند آثار خود در زمینه ارادت به ساحت امام حسین(علیه السلام) را به صورت ویدئوهای سلفی، کتاب های صوتی و ساخت نماهنگ به شماره همراه ۰۹۱۵۶۰۴۰۹۶۸در واتس آپ و تلگرام ارسال کنند.

 

مديرکل حوزه هنری خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه تاکنون 10 نفر از شاعران و ذاکران استان آثار خود را به پویش ادبی «قیام واژه ها» ارسال کرده اند، افزود: این پویش می تواند نقش شعر و هنر در زمینه ترویج فرهنگ حسینی را به نمايش بگذارد.

کد خبر 969998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha