از تشکیل قرارگاه نهضت جهش تولید تا راه اندازی پویش همسفره با همسایه برای تحقق منویات رهبری

سردار زهرایی با بیان اینکه رسیدگی به معیشت مردم وظیفه همه دستگاه‌ها است و هرکسی پای کار بیاید به انقلاب اسلامی کمک کرده، گفت: در مرحله اول رزمایش مومنانه ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار سبدکالا بین ۳ میلیون خانوار توزیع شد که این روند تا پایان صفر ادامه دارد .

سردار«محمدزهرایی» که برای حضور در نشست مشترک انعقاد تفاهم نامه همکاری سپاه کربلا استان مازندران با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) دیارعلویان در حوزه آموزش و اشتغال به ساری سفر کرده در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان کرد: امسال که سال جهش تولید توسط ولی امر مسلمین در جهان امام خامنه ای(مدظله العالی) نامگذاری شده برای همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حاکمیتی انقلابی و همه تشکل‌های ظرفیت‌ساز ضرورت این ماموریت آمده است تا در راستای اشتغالزایی و افزایش تولید داخلی و ناخالص کشور بتوانند نقش و سهمی را ایفا کنند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: در این راستا سازمان بسیج مستضعفین قرارگاه نهصت جهش تولید را شامل طرح‌های متنوع در اقشار ۲۲ گانه بسیج، یگان‌های عملیاتی و سپاه استانی تعریف کرده است که تاکنون با اجرای ۱۰ طرح پیشرفت خوبی حاصل شد.  

 

سردار زهرایی تصریح کرد: تعامل و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های اجرایی یکی از برنامه‌های در دستور کار سازمان بسیج مستضعفان است، کمیته امداد امام خمینی (ره) هم یکی از این دستگاه‌ها است که ظرفیت خوبی در بحث‌های اشتغالزایی، زنجیره ارزش، راهبر شغلی و طرح‌های اشتغالزا دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: بر طبق تفاهمنامه‌ای که بین این سازمان با کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شده بود، شیوه‌نامه‌ای را بازتعریف کردیم تا در استان‌های مختلف به اجرا دربیاید،  مدل کار این است که از ظرفیت های نهادی از سازمان بسیج به‌عنوان یک ابر نهاد تسهیل‌گر مولود انقلاب که شبکه عظیم نیروی انسانی و شبکه مویرگی تا دل پایگاه‌ها دارد، استفاده شود.

 

سردار زهرایی اضافه کرد: در کنارش با استفاده از منابع تسهیلاتی و تخصص‌هایی که  کمیته امداد امام راحل در بحث زنحیره‌های ارزش در صنایع تبدیلی و دستی و سایر موارد تبدیل به خدمتی به محرومان شود که در این خصوص ۴ استان به عنوان پایلوت و نمونه انتخاب شدند.

 

وی اعلام کرد: قرار است این طرح در مدت ۳ ماه به‌صورت آزمایشی به اجرا دربیاید بعد که نواقص و معایب کار به صورت مشترک دریافت شد در همه ۳۱ استان اجرا شود،  هدف این است که با استفاده از منابع اعتباری ۶ هزار میلیاردی کمیته امداد از مشاغل خانگی و صنایع دستی و تبدیلی بخشی برای مددجویان بخشی برای افراد جویای شغل با پای کار آمدن ظرفیت بسیج سازندگی را داشته باشیم.

 

سردار زهرایی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم حداقل ۲۰ درصد از منابع را کارسازی کرده و به این مجموعه انقلابی کمک کنیم راستی آزمایی با اخلاص و اندازه‌گیری دقیقی انجام بشود و مراکزی که در بحث اشتغالزا و بهبود فضای کسب و کار با فرمت‌های دارای توجیه اقتصادی و نظارت فردی و اجتماعی دارد همراه خواهد بود.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اذعان کرد: در استان مازندران به عنوان اولین استان این تفاه‌منامه امضا شد، امیدوارم این استان الگو بتواند برای این طرح سنگ بنای درستی بزند تا الگو و نمونه شود.

 

سردار زهرایی با اشاره به جزییات برگزاری رزمایش مومنانه با شیوع ویروس کرونا، گفت: بعد از اینکه در نیمه سعبان مقام معظم رهبری دستور حمایت از آسیب‌دیدگان را صادر کرد ما در سازمان بسیج مستضعفان طرحی با عنوان کمک مومنانه آماده کردیم، این رزمایش ۵۰ روز  به طول انجامید.

 

وی اعلام کرد: در مرحله اول ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بین ۳ میلیون خانوار توزیع شد که کار مشترک بین ما و نهادهای بسیج و سپاه، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و آستان قدس رضوی بود که زمانی که کار به سرانجام رسید رضایت مقام معظم رهبری را در پی داشت و به‌نظرشان این کار به‌لطف خدا یادآور حماسه دفاع مقدس بود.

 

سردار زهرایی تاکید کرد: در مرحله دوم برای ۳ مقطع زمانی؛ دهه ذی‌الحجه با تاکید بر قربان تا غدیر ،  محرم با تاکید بر دهه اول محرم تا روز عاشورا و ماه صفر با تاکید بر دهه آخر رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام رضا (ع)و امام حسن مجتبی (ع) تاکید شده است.

 

وی با بیان اینکه رسیدگی به معیشت مردم وظیفه همه دستگاه‌ها است و هرکسی در این مسیر ما را یاری کند به انقلاب اسلامی کمک کرده است، یادآور شد: امروز ماه دی الحجه را طی کردیم مردم واقعا حماسه آفریدند و ۴۰ درصد بیش از پیش بینی ما کمک‌ها را به میدان آوردند؛ آن هم در زمانی که ایران اسلامی در تحریم همه جانبه استکبار جهانی قرار دارد و کمپین فشار حداکثری علیه ایران است ولی این مواسات ما را به یاد مهاجران انصار اوایل اسلام می‌اندازد که داشته‌هاشان را نصف کرده بودند‌.

 

سردار زهرایی با اشاره به اینکه در ماه محرم هنوز جمع بندی صورت نگرفته، ادامه داد: یک سبد حمایتی شامل؛ جهیزیه طعام، لوازم‌التحریر، کیف و کفش، کارت هدیه و پک درمان توزیع شد، یک میلیون و ۹۹۰ هزار بسته معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی، ۶۷۰ هزار بسته لوازم التحریر، 670هزار بسته گوشت مرغ منجمد و قرمز، ۷ هزار قربانی گوسفند، ۱۳ هزار کارت هدیه به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان که عدد کمی در این بی پولی نیست، ۱۵ میلیون طعام توسط کمیته امداد تحت عنوان طعام مهدوی و حسینی توزیع شد.

 

وی اذعان کرد:  تسفیه حساب بدهی دفتری خیلی از سوپری‌هادر پی اجرای پویش "آقا حساب کردن" برگزاری پویش "هم‌سفره با همسایه" یا "همکلاسی مهربان" توسط اقشار ۲۲ گانه بسیج و سپاه از دیگر اقدامات مومنانه بود که امیدواریم تا پایان سال طرح عیدانه‌ای از کمک مومنانه تعریف کنیم که پیش‌نویسش تا یک ماه دیگر رونمایی می‌شود.

 

 

کد خبر 970020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha