۲۴ طرح از طراحان مد و لباس فارس ثبت مالکیت معنوی شدند

سهرابی گفت: ۲۲۶ نفر طراح مد و لباس فعال در فارس وجود دارند که ۲۴ طرح آنان ثبت مالکیت معنوی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (پنج شنبه 20 شهریور) در نشست هنرمندان و فعالان حوزه مد و لباس استان فارس که با حضور «سیده مرضیه شفاپور»، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: تاکنون 28 جشنواره و نمایشگاه در حوزه مد و لباس در فارس برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: امسال به دلیل بیماری کرونا و تعطیلی به وجود آمده فعالیت های خود را بر بستر فضای مجازی برگزار می کنیم که یک همایش در این رابطه در فضای مجازی، برگزار شد و چند همایش دیگر هم در حال تهیه مجوز هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه سه موسسه مد و لباس در شیراز در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: سه موسسه هم در سطح استان در شهرستان های آباده، اقلید و لار در حال فعالیت هستند و سه موسسه دیگر هم در حال تهیه مجوز بوده که به موسسات شیراز اضافه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه 9 خانه مد در فارس فعالیت دارند، تاکید کرد: تنها یک نفر از این حوزه در لیست سه هزار نفری بیمه شدگان بیمه هنرمندان فارس قرار دارد و از این به بعد افراد دیگری هم از این حوزه به لیست بیمه هنرمندان اضافه می شوند.

سهرابی با یادآوری این مطلب 226 نفر طراح مد و لباس فعال در فارس وجود دارند که 24 طرح آنان ثبت مالکیت معنوی شده است، تاکید کرد: فارس در حوزه مد و لباس اقوام تنوع بسیاری دارد تا آنجایی که بتوانیم آن را رنگین کمان ناشناخته برای کشور و جهان بدانیم چرا که استان فارس تنوع فرهنگی قومیتی بسیاری وجود دارد.

کد خبر 970189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha