مسئولان تا می توانند نسبت به اطلاع رسانی امور کشور با مردم سخن بگویند

حجت الاسلام رئیسی گفت: باید تا می‌توان با مردم سخن گفت و موضوعات مختلف را برای آنها شفاف‌سازی کرد تا مردم عدالت را حس کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «ابراهیم رئیسی» شامگاه (پنجشنبه ۲۰ شهریور) در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری که در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق شهرکرد برگزارشد، اظهار داشت: مردم کشور از کمبودها نالان نیستند بلکه از تبعیض و بی‌عدالتی نالان و گلایه مند هستند از همین رو ما به عنوان سربازان مقام معظم رهبری که در راس عدالت قرار دارند تلاش می کنیم تا با تبعیض و بی قانونی مقابله کرده تا مردم عدالت را حس کنند.

 

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اجرای صحیح قانون، تصریح کرد: مسئله مهم در کشور که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز میباشد، اجرای درست قانون است و اگر اشکالاتی در قانون وجود دارد شناسایی و به مرجع رسیدگی انتقال داده شود.

 

حجت الاسلام رئیسی، اجرای ضعیف قانون را بهتر از بی‌قانونی دانست و افزود: هر مدیریتی باید همراه با نظارت باشد و همواره باید تلاش کرد تا قوانین در جای خود و به درستی اجرا شود تا از بروز تبعیض و فساد جلوگیری شود.

 

رئیس قوه قضاییه، تحقق عدالت و مبارزه با فساد را از آرمان‌ها و اصول مهم انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: در رهنمودهای امام راحل و بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به این موضوع به خوبی پرداخته شده است و مسئولان به عنوان سربازان نظام موظف به تحقق این مهم هستند و باید بیش از پیش به این مهم پرداخته شود.

 

وی افزود: از مطالبات و خواسته‌های مهم مردم مبارزه با تبعیض و فساد است و در این راستا مسئولان باید تمام توان خود را به کار گیرند و اجازه ندهند حس بی عدالتی در مردم کشور شکل گیرد.

 

حجت الاسلام رئیسی در ادامه به چالش های استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و ادامه داد: این استان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری، صنایع تبدیلی و تکمیل زنجیره‌ تولید دارد که مدیران باید با اختیارات خود و از آن مهمتر ابتکار عمل با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها مشکلات این استان به ویژه بیکاری را برطرف کنند.

 

رئیس قوه قضاییه افزود: نبود اعتبارات لازم و مشکلات ساختاری نباید بهانه‌ای برای پیشبرد مطلوب برنامه‌های این استان باشد چرا که موفقیت در حوزه‌های مختلف در گرو مدیران باکفایت است و خلاقیت و ابتکار مدیر در این خصوص نقش تعیین کننده‌ای دارد.

 

حجت الاسلام رئیسی در ادامه به مسئله آب استان چهارمحال و بختیاری و مطالبات مردم این استان اشاره کرد و گفت: اگرچه در همین خصوص کارگروهی زیرمجموعه قوه قضاییه به ریاست حجت‌الاسلام اژه‌ای تشکیل و تاکنون جلساتی برگزار شده است.

 

وی افزود: اما مرجع قانونی رسیدگی به این موضوع، شورای عالی آب است از همین رو به وزیر نیرو تکلیف می‌شود تا هرچه سریع‌تر جلسه‌ای تشکیل داده و با نگاه عادلانه و همه ‌جانبه در خصوص آب این استان‌ها تعیین تکلیف کند.

 

حجت الاسلام رئیسی بابیان اینکه «ما می‌توانیم» شعار نیست بلکه یک موضوع کاملا عملیاتی است که نمود آن را می‌توان در سیره سردار شهید قاسم سلیمانی مشاهده کرد، افزود: ظرفیت ما می‌توانیم از همه مشکلات گره‌گشایی می‌کند.

 

وی به آلودگی نفتی چشمه سرخون شهرستان اردل این استان اشاره کرد و گفت: این موضوع یک امر پیچیده‌ای نیست که نتوان آن را رفع کرد هرچند نباید اجازه داده می‌شد که امروز به مسئله تبدیل شود و بی‌شک به دست کارشناسان فنی برطرف می‌شود.

 

کد خبر 970290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha