تربیت ۲۵ حافظ قرآن کریم در  تیپ ۳۱۶ زرهی نراجا

کریم آبادی گفت: حفظ قرآن به دو صورت حفظ ۲ ساله و ۴ ساله در مرکز قرآن، عترت و نماز تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان دنبال می‌شود که خوشبختانه ۲۵ حافظ ۱ جز تا ۳۰ جز در این مجموعه نظامی تربیت شده است.

«حمید کریم‌آبادی»، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در مرکز قرآن و عترت و نماز تیپ 316 زرهی نزاجا، همواره آموزش‌های قرآنی به صورت هفتگی فعال است.

مسئول مرکز قرآن، عترت و نماز تیپ ۳۱۶ زرهی نزاجا افزود: این دوره‌های آموزشی در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، حفظ، تجوید و مفاهیم ویژه کارکنان وظیفه، پایور و نیز خانواده‌ها آنها برگزار می‌شود.

کریم آبادی با اشاره به اینکه ۵ مربی قرآن با مجموعه همکاری دارد گفت: این مربیان قرآن منتخب از خود مجموعه و تیپ هستند در این بین رشته حفظ قرآن از سال گذشته در این مرکز فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته حفظ قرآن در این مجموعه بیشتر ویژه گروه سنی نوجوان است‌، اظهار کرد: حفظ قرآن به دو صورت حفظ ۲ ساله و حفظ ۴ ساله دنبال می‌شود که خوشبختانه ۲۵ حافظ ۱ جز تا ۳۰ جز در این مجموعه نظامی تربیت شده است.

مسئول مرکز قرآن، عترت و نماز تیپ ۳۱۶ زرهی نزاجا اشاره‌ای به مسابقات قرآن داشت و ابراز کرد: بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم منطقه غرب کشور ویژه خانواده‌های کارکنان پایور نیروی زمینی ارتش و بانوان شاغل در بیمارستان‌ها به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد.

وی ادامه داد: مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کریم ارتش، مرداد ماه سال جاری با حضور برگزیدگان یگانی از استان‌های همدان، ایلام، کردستان و لرستان در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ و مفاهیم و در دو بخش خانم‌ها و آقایان به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

کریم آبادی با اشاره به اینکه استان همدان در این مسابقات حائز ۷ رتبه برتر منطقه‌ای شد، گفت: این دور از مسابقات ابتدا در سطح یگان و با حضور ۱۰۰ شرکت کننده برگزار شد که از میان آنها، ۱۰ نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند که  ۷ نفر از این شرکت کنندگان موفق به کسب رتبه نخست در مسابقات شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل کرونا مسابقات ملی قرآن کریم نیروی زمینی ارتش برگزار نمی‌شود، گفت: دو مرحله بعد یعنی مسابقات قرآن کریم کل ارتش(نیروهای هوایی، زمینی و دریایی) و پس از آن یعنی مسابقات کل نیروهای مسلح نیز برگزار نخواهد شد.

مسئول مرکز قرآن، عترت و نماز تیپ ۳۱۶ زرهی نزاجا یادآور شد: ثبت‌نام بخش یگانی هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم نزاجا ویژه کارکنان وظیفه و پایور؛ در مهرماه سال جاری انجام می‌شود.

 

کد خبر 970364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha