توهین به پیامبر اسلام در راستای سرپوش گذاشتن بر روابط حکام عربی و رژیم  صهیونیستی است

حکمتی نیک به اقدام نشریه فرانسوی در توهین به نبی مکرم اسلام و قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این اقدام به دو منظور و در راستای مبارزه با تفکر اسلام، توسعه اسلام و مکتب حیات بخش اسلام و سرپوش گذاشتن بر روابط حکام عربی و رژیم ساختگی صهیونیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیروس حکمتی نیک» امروز (21 شهریور ماه) در خطبه های اول نماز عبادی سیاسی این هفته یاسوج ضمن دعوت و توصیه به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، اظهار کرد: هر انسان مسلمانی در خصوص مکتبی که به آن اعتقاد دارد، باید از آشنایی و آگاهی لازم برخوردار باشد.

 

امام جمعه موقت یاسوج گفت: مکتب حیات بخش و نورانی اسلام به عنوان آخرین شریعت آسمانی از طرف خداوند مهربان برای بشریت به ارمغان آورده شد.

 

وی ادامه داد: در دین نورانی اسلام چهار روز وجود دارد که این ایام و روزها ارکان اصلی و ارزشی تفکر اسلام را شکل می دهند .

 

حکمتی نیک نخستین روز در تاریخ اسلام را روز تولد اسلام دانست و اضافه کرد: روز تولد اسلام در شبه جزیره حجاز با نزول سوره علق بر پیامبر، دین مبین اسلام تولد یافت.

 

امام جمعه موقت یاسوج دین اسلام را کامل ترین و جامع ترین دین ها دانست و یادآور شد: دین اسلام جوابگوی نیازهای بشری، فرا زمانی و مکانی بوده و در همه زمان ها و مکان ها جوابگوی نیازهای انسان و برای بشریت به ارمغان آمده است.

 

وی دومین روز مقدس در تاریخ اسلام را روز اکمال دین و اتمام نعمت برشمرد و گفت: در این روز خداوند مهربان رضایت می دهند که اسلام دین بشریت تا پایان جهان باشد.

 

حکمتی نیک با بیان اینکه پیامبر در حجه الوداع در هنگام بازگشت از سفر مکه ماموریت داشت تا امامت انتصابی اهل بیت (علیهم السلام) را برای مردم بیان کند، ادامه داد: امام علی (علیه السلام) به واسطه پیامبر به عنوان نخستین جانشین پیامبر اعظم (ص) معرفی شد.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: صحنه غدیرغم فقط معرفی امام علی (علیه السلام) نیست، بلکه عرصه امامت اهل بیت (علیهم السلام) و 12 نور پاک و حجت الهی است.

 

وی سومین روز در تاریخ اسلام را روز دفاع ابدی و پاسداری از اسلام خواند و گفت: روز عاشورا حضرت سید الشهداء (علیه السلام) ماموریت یافت از اسلام دفاع و دین رسول خدا را احیاء کند.

 

حکمتی نیک یادآور شد: این شخصیت ارزشمند برای احیای دین با تقدیم سر خود، قربانی حضرت علی اکبر (ع)، علی اصغر (ع)به شهادت می رسد و خانواده او وارد مجلس نامحرمان می شود تا دین زنده بماند و به بشریت معرفی شود.

 

حکمتی نیک با بیان اینکه چند عاشورا ویژگی ارزشمند و معنوی دارد، خاطرنشان کرد: نخستین بعد آن دینی، معنوی و ... است که اوج بندگی در این روز نمایان شد.

 

امام جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: ماندگاری عاشورا دومین ویژگی این روز بود که اسلام را تا پایان بیمه کرد و میلیون ها انسان با وضعیت کرونا در آئین های این ایام شرکت می کنند که این نشانه ماندگاری فرهنگ عاشورا است.

 

وی با بیان اینکه سومین ویژگی ماندگاری عاشورا اثرگذاری عاشورا است، گفت: همه جنبش هایی معنوی و دینی که بعد از عاشورا تا امروز شکل گرفته، همهبرگرفته از عاشورا است.

 

حکمتی نیک خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی با تمسک به نهضت عاشورا و محرم به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و ویژگی های این دین بود.

 

امام جمعه موقت یاسوج گفت: چهارمین روز ارزشمند در تاریخ اسلام روز ظهور منجی است که این روز، روز حاکمیت مطلق اسلام بر عالم آفرینش است.

 

وی تاکید کرد: باید آموزه های دین و تکامل انسانیت را طی کنیم تا با خیالی آسوده و ضمیری آرام به پیشگاه پروردگار عالم عروج کرد.

 

حکمتی نیک در خطبه دوم نماز جمعه یاسوج به شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: امام چهارم نقش اثرگذاری در قیام عاشورا داشتند.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پیام عاشورا به وسیله امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) به خوبی منتقل شد.
 

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) در 26 شهریور فرمان تشکیل نیروی دریایی سپاه، نیروی هوافضا و نیروی زمینی سپاه را صادر کردند، گفت: وجود چنین نیروهایی در کنار نیروی انتظامی و ارتشی باعث بازدارندگی در مقابل تهدیدها می شود.

 

حکمتی نیک به وضعیت کرونایی اشاره کرد و یادآور شد: در وضعیت کرونا عده ای از مشاغل یا دائم تعطیل شدند و نوسانات ارز و بازار وجود دارد که تولیدکنندگان مواد غذایی و دیگر‌ اقشار وضعیت مردم را درک کرده و نرخ گذاری های مناسب را در دستور کار قرار دهند.

 

امام جمعه موقت یاسوج تاکید کرد: بازاریان سود اندک را دنبال کنند و دستگاه های نظارتی با کسانی که بدون حساب و کتاب در فکر منفعت خود هستند، برخورد کنند.

 

وی به اقدام نشریه فرانسوی در توهین به نبی مکرم اسلام و قرآن کریم اشاره و تاکید کرد: این اقدام موهن به شدت توسط مسلمانان محکوم شده و سیاست مداران غربی این موضوع را به بهانه آزادی بیان محکوم نکردند.

 

حکمتی نیک تصریح کرد: این کشورها به نام آزادی سر آزادی را می برند و با همکاری همپیمانان خود کشورهای دیگر را مسلح می کنند و مردم مسلمانان را به خاک . خ.ن می کشند.

 

امام جمعه موقت یاسوج اظهار کرد: این اقدام به دو منظور و در راستای مبارزه با تفکر اسلام، توسعه اسلام و مکتب حیات بخش اسلام و سرپوش گذاشتن بر روابط حکام عربی و رژیم ساختگی صهیونیستی است.

 

وی گفت: این اقدام آنها باعث استحکام نظام اسلامی در عالم خواهد شد، اتحاد جهان اسلام و همه مسلمانان عالم را به دنبال خواهد داشت و هیچ نتیجه مثبتی عاید نظام لیبرال دموکراسی غرب در برابر اسلام نخواهد داشت.

کد خبر 970429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha