«صحیفه سجادیه» یک مدرسه کامل در راستای ارتباط انسان با خدا است

اسعد بابیان اینکه «صحیفه سجادیه» یک مدرسه کامل در راستای ارتباط انسان با خدا است گفت: همه تعاليم مدرسه سجاديه امام سجاد (ع) در صحيفه سجاديه متجلی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «سهیل اسعد» (ادگاردو روبین) در نشست علمی ترويجی سبک زندگی اسلامی در آموزه های امام سجاد (ع) از سری برنامه های دهمين کنگره بين المللی امام سجاد (ع) که به میزبانی کانون فرهنگی هنری ضیافت بروجن به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: امام سجاد (ع) مظهر عقلانیت، مقاومت و معنویت بود.

 

دانش آموخته فلسفه و عرفان اسلامی دانشگاه جامعه المصطفی (ص) ادامه داد: امام سجاد (ع) فضای عبودیت را در صحیفه سجادیه به عنوان ام المسائل (دعا) آورده است و این اوج عقلانیت است و عقلانیت با عبودیت به هم گره است.

 

وی بابیان اینکه «صحیفه سجادیه» یک مدرسه کامل در راستای ارتباط انسان با خدا است گفت: تمام تعاليم مدرسه سجاديه امام سجاد (ع) در صحيفه سجاديه متجلی شده است.

 

اسعد بابیان اینکه بهترین حالت نزدیک شدن به خداوند سجده است گفت: امام علی ابن الحسین (ع) به دلیل کثرت سجده ها و طولانی بودن سجده هایش به امام سجاد (ع) شهره شده اند.

 

اندیشمند، نویسنده و محقق کشور آرژانتین و فعال عرصه بین الملل تبلیغ اسلامی شیعی ادامه داد: امام سجاد (ع) مقاومت حسینی در روز عاشورا را به همه تعلیم داده و از هر فرصتی برای تشریح مقاومت حسینی بهره برده است.

 

وی در پایان افزود: مقاومت امروزی امت اسلامی معاصر به برکت تعالیم مقاومت عاشورایی امام سجاد (ع) تبدیل به یک پدیده عمیق و یک عنصر فرهنگی شده است.

 

کد خبر 970434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha