برداشت پسته از سطح بیش از ۴ هزار هکتار از باغات قزوین آغاز شد

اکبری گفت: عملیات برداشت محصول پسته از سطح ۴ هزار و ۷۵۰ هکتار از باغات استان قزوین آغاز شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «علی اکبری» بیان کرد: امسال بیش از 4 هزار و 130 تن پسته از باغات استان قزوین برداشت می شود.

 

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ادامه داد: از این میزان سطح باغ پسته استان، حدود 3 هزار و 820 هکتار بارور و 930 هکتار نهال است و متوسط عملکرد این محصول یک هزار و 80 کیلوگرم در هکتار است.

 

وی عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان 6 واحد مکانیزه ترمینال های ضبط و فرآوری پسته و همچنین 950 دستگاه فرآوری سنتی وجود دارد.

 

اکبری در ادامه به فعالیت های ساختاری در باغات پسته استان اشاره کرد و توضیح داد: انتقال آب با استفاده از لوله و استفاده بهینه از آب، انجام عملیات گرده افشانی مصنوعی توسط باغداران فعال، اجرای کلاس های آموزشی پسته در سطح شهرستان های قزوین و بوئین زهرا، اجرای عملیات سرشاخه کاری و اجرای عملیات نصب فرمون و کارت زرد و آبی به منظور کنترل آفات کرمانیا از مهمترین اقدامات این سازمان است .

 

وی خاطر نشان کرد: ارقام پسته قزوین شامل قرمز پسته، سفید پسته، کال خندان، بقالی و کله پزی و ارقام غیربومی شامل اکبری، احمد آقایی و اوحدی است .

 

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین یادآور شد: پسته قزوین در زمینه صادرات و فرآورده های مواد غذایی شامل خشکبار، آجیل، صنعت شیرینی و مربا استفاده می شود که کیفیت ارقام بومی قزوین به دلیل رنگ سبز عالی و چربی مناسب بسیار مطلوب در صنایع غذایی است.

کد خبر 970520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha