همایش بزرگ ادبیات مقاومت در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

ناصر رکاب گفت: همایش بزرگ ملی ادبیات مقاومت ویژه گرامیداشت نام و یاد شهید «قاسم سلیمانی» در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

«ناصر رکاب» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: همایش بزرگ ادبیات مقاومت ویژه گرامیداشت نام و یاد و خاطره سردار رشید اسلام سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» در آذربایجان غربی برگزار می شود.

 رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه افزود: این همایش با محوریت تولید آثار فاخر ادبی با مضامین مقاومت، امنیت وفاق ملی و نقش سردار سپهبد شهید سلیمانی در گسترش فرهنگ مقاومت در قالب های شعر، مقاله و پوستر برنامه‌ریزی و در سطح کلان برگزار می شود.

 وی ادامه داد: امیدواریم همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان در برگزاری باشکوه این همایش دست یاری به سوی شهرداری ارومیه دراز کنند.

این مسئول، با بیان اینکه خوشبختانه سطح همکاری و تعامل نهادهای فرهنگی مرکز استان در اجرای طرح‌های مشترک فرهنگی بسیار است، تصریح کرد: این همایش با مساعدت و مشارکت فعال استانداری آذربایجان غربی، شورای اسلامی شهر ارومیه، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز آذربایجان غربی، اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: باید با تمام توان در راستای توسعه ادبیات مقاوت در جامعه تلاش کنیم تا بتوانیم فرهنگ مقاوت و آرمان های انقلاب را در رگ های جامعه نهادینه کنیم.

رکاب اظهار داشت: ادبیات مقاومت، رسالت بزرگی در انتقال فرهنگی مضامین حماسی و آرمانی به نسل های بعد را بر عهده دارد.

 این مسئول گفت: کلیه متقاضیان از شاعران نویسندگان و گرافیست ها و دیگر هنرمندانی که تمایل به ارسال آثار خود می توانند آثار خود را تا (۱۰ مهر) به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

رکاب خاطرنشان کرد: زمان داوری آثار ( 15مهر) تعیین شده است و مراسم اختتامیه نیز با اعلام نفرات برتر در (17مهر) برگزار می شود.

کد خبر 970638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha