۲ هزار دانش آموز زیرپوشش کمیته امداد قزوین به گوشی هوشمند نیاز دارند

حق گویان گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۷۳ نفر دانش آموز زیرپوشش کمیته امداد استان قزوین هستند که از این تعداد بیش از ۲ هزار نفر فاقد تبلت و گوشی های هوشمند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهرعلی حق گویان» در نشست خبری که امروز (شنبه ۲۲ شهریور) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از نیازهای محرومان در حوزه تحصیل دانش آموزان است که این نیازها هر ساله محضر خیران ارائه می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از مهمترین بسترهای محرومیت زدایی و توانمندسازی خانواده های زیرپوشش کمیته امداد، ارتقای سطح تحصیلی فرزندان در این خانواده ها است که ان شاالله این دانش آموزان نقش برجسته ای در قطع کردن چرخه فقر و محرومیت در آینده نزدیک خواهند داشت.

 

وی عنوان کرد: امسال با توجه به محدودیت ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و همچنین با توجه به مصادف شدن این روزها با ایام عزاداری امام حسین (ع)، جشن عاطفه ها تحت عنوان شور عاطفه ها با شعار «همدل می شویم برای مهربانی در مهر» آغاز می شود.

 

حق گویان اعلام کرد: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان از ناحیه کمک های مردمی در جشن عاطفه ها جمع آوری شده که پیش بینی می کنیم در سال جاری با توجه به کمک های خوب خیران، چهار و نیم میلیارد تومان کمک در جشن عاطفه ها جمع آوری شود.

 

وی توضیح داد: اولویت ما در تأمین ملزومات اساسی برای دانش آموزان در حوزه آموزش های غیرحضوری، تأمین مایحتاج دانش آموزان منطبق با نظام آموزشی جدید و تهیه گوشی های هوشمند و تبلت بوده واولویت بعدی ما لوازم التحریر، پوشاک کیف و کفش است

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۵۷۳ نفر دانش آموز و ۳۰۲ دانشجو زیرپوشش کمیته امداد استان قزوین هستند که از این تعداد دانش آموز بیش از ۲ هزار نفر فاقد تبلت و گوشی های هوشمند هستند و به دلیل آموزش های غیرحضوری مدارس، یکی از نیازهای اساسی ما تأمین ۲ هزار تبلت و گوشی هوشمند برای این تعداد دانش آموز است.

 

وی با اشاره به آغاز جشن عاطفه ها در استان قزوین گفت: از امروز جشن عاطفه ها آغاز و تا ۱۱ مهر ماه ادامه دارد و پنجشنبه ۲۷ شهریور ماه در تمامی شهرستان به صورت نمادین یک یا ۲ پایگاه برپا خواهد شد.

 

حق گویان افزود: کمک ها با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، سپاه، بسیج و سازمان دانش آموزی و تمامی دستگاه های اجرایی، شرکت ها، خیران و مراکز نیکوکاری جمع آوری خواهد شد و مراکز نیکوکاری، مساجد، بسیج و کارخانجات هرکدام پایگاه قوی برای دریافت کمک های خیران و مردم نوعدوست خواهد بود.

 

وی یادآور شد: همچنین مردم خیر و نیکوکار می توانند کمک های خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۴۵۴۰۶ و کد مهربانی# ۱*۰۲۸*۸۸۷۷* به نیازمندان اهدا کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در ادامه به رزمایش کمک های مومنانه اشارهد و اظهار کرد: در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در رزمایش گسترده مواسات و همدلی و کمک های مومنانه در مرحله اول، بیش از ۷۳ آشپزخانه مهدوی دایر و بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از کمک های مردمی جمع آوری شد که تعداد ۲۸۴ پرس غذای گرم و ۳۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی اضافه کرد: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین تحت عنوان اطعام حسینی آغاز شد که مقرر بود در این طرح ۷۲ آشپزخانه به نیت ۷۲ تن از یاران امام حسین (ع) برپا و ۷۲ هزار پرس غذای گرم و بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند توزیع شود.

 

وی خاطر نشان کرد: به حول قوه الهی و با کمک خیران تاکنون نزدیک به ۱۵۲ هزار پرس غذای گرم و ۱۸ هزار بسته مواد غذایی بین خانواده های نیازمند در سطح استان توزیع شده که برای این میزان کمک ۶ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

 

کد خبر 970655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha