شیوه جدید سرکوب مسلمانان در آمریکای پس از ۱۱ سپتامبر با «رویزیونیسم»

مسلمانان آمریکا عزم خود را جزم کرده اند تا اجازه ندهند آمریکایی ها آزار و اذیت آنها در ۱۹ سال گذشته در دوران پس از حملات ۱۱ سپتامبر را کم اهمیت جلوه داده و راه را برای نقض بیشتر حقوق مسلمانان در آمریکا هموار کنند.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: «مسجد من سوخت».این جمله ای است که یکی از مسلمانان آمریکا در واکنش به موج جدید ایجاد شده در این کشور برای کم اهمیت جلوه دادن آزار و اذیت مسلمانان پس از حملات 11 سپتامبر بیان کرد.

«

این موج جدید که به نظر می رسد در نتیجه تلاش برخی از آمریکایی ها با به کارگیری سیاست «رویزیونیسم» (تجدیدنظر طلبی) در حال ایجاد است خشم مسلمانان را برانگخیته است.

 

آغازگر این موج جدید «پل کروگمن»،ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز است که اظهاراتش در مورد اینکه هیچ  گونه شیوع گسترده احساسات و خشونت ضد مسلمانان پس از حملات 11 سپتامبر وجود نداشته است،جنجال برانگیز شد.

 

کروگمن در سالگرد حملات تروریستی 11 سپتامبر که بهانه ای به دست سیاستمداران غرب و آمریکا برای دشمنی بیشتر با مسلمانان و تحریک احساسات علیه آنها داد در یک پیام توئیتری نوشت: به طور كلی  آمریكایی ها با حادثه 11سپتامبر با آرامش کامل برخورد کردند و احساسات و خشونت ضد مسلمان شیوع گسترده ای پس از این حملات نداشت.

 

وی افزود: اگرچه پرزیدنت بوش رئیس جمهور خوبی نبود اما در این زمینه سعی کرد تا تعصب ها را آرام کند نه اینکه آنها را شعله ور کند.

 

ستون نویس روزنامه نیویورک تایمز همچنین گفت: رفتارهای روزانه مردم تحت تاثیر شدید قرار نگرفت و زندگی ها خیلی سریع به حالت عادی خود بازگشت.

 

در پی این اظهارات منتقدان از جمله مسلمانان و عرب هایی که در آمریکا زندگی می کنند کروگمن را متهم به تجدیدنظر طلبی کردند.

 

آنها تاکید کردند که آزار و شکنجه مسلمانان و اعراب حتی اعراب مسیحی در آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر افزایش چشمگیری داشت.

 

«زهرا رحیم» ،یکی از کارکنان در دستگاه «باراک اوباما»،رئیس جمهوری سابق آمریکا در این باره گفت: مسجد من در دوران پس از حملات 11 سپتامبر و در نتیجه افزایش اسلام هراسی در آمریکا در آتش سوخت.

 

بسیاری دیگر از زنان مسلمان هم گفتند که پس از حملات 11 سپتامبر بسیار بیشتر از قبل به دلیل داشتن حجاب هدف حملات اسلام هراسانه قرار گرفتند.

 

آزار و اذیت مسلمانان پس از حملات 11 سپتامبر به ویژه در دوران «دونالد ترامپ»،رئیس جمهوری آمریکا افزایش فوق العاده چمشگیری داشت.

 

اکنون کار به جایی رسیده که دیگر نه تنها مسلمانان بلکه مساجد که مکان های مقدسی برای مسلمانان به شمار می آیند نیز به راحتی مورد هتک حرمت قرار می گیرند و به آتش کشیده می شوند به گونه ای که مسجدهراسی و اسلام هراسی تبدیل به امری عادی و بدیهی در کشوری شده که داعیه دار دموکراسی و آزادی در جهان است و همه این ها به این خاطر است که مسلمانان به طور ویژه از زمان حملات 11 سپتامبر با تبعیض، سوءظن و نفرت در فضای عمومی مواجه بوده اند.

 

نتایج تحقیقات منتشر شده در این زمینه از سوی مرکز مطالعات نفرت و افراط گرایی «سن برناردینو» در دانشگاه دولتی کالیفرنیا نشان می دهد که خشونت های ضد اسلامی و ضد عربی از سال 2014 تا 2015 میلادی حدود 78.2 درصد افزایش پیدا کرد و به سطحی رسید که در دوارن پس از حملات 11 سپتامبر بی سابقه بود.

 

شورای روابط عربی-اسلامی آمریکا نیز در تحقیقاتی به این نتیجه رسید که در سال 2015 میلادی بالاترین تعداد حملات علیه مساجد از زمان آغاز این گونه حملات در سال 2009 میلادی در آمریکا رخ داد.

 

حالا مسلمانان آمریکا عزم خود را جزم کرده اند تا اجازه ندهند این سیاست جدید بتواند آزار و اذیت آنها در 19 سال گذشته را کم اهمیت جلوه داده و راه را برای نقض بیشتر حقوق مسلمانان در آمریکا هموار کند.

کد خبر 970725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha