انعقاد تفاهم نامه بین دادگستری کرمان و کمیته امداد

در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان تفاهم نامه ای بین دادگستری کرمان و کمیته امداد در زمینه خدمت به مددجویان کمیته امداد منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، یحیی صادقی شنبه (22 شهریور) در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در استان کرمان بیش از 120 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد داریم و عمده سرپرست خانوار آنان، زنان هستند و خیلی از این خانواده ها آسیب دیده و برخی نیز جزو خانواده های موفق هستند.

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ادامه داد: دیدگاه سیستم قضایی و تأکید آیت الله رئیسی این بوده که تعاملات بین مجموعه دادگستری با کمیته امداد گسترش پیدا کند.

 

وی اظهار داشت: اهداف اصلی و محورهای این تفاهم نامه، مشارکت در فرآیند کمک به خانواده های محروم و ایتام نیازمند، گسترش و نقش مشارکت در فرآیند فقرزدایی در سطح شهرستان ها، افزایش سطح اثربخشی مشارکت در ارائه خدمات و کمک به خانواده های محروم است.

 

صادقی بیان کرد: همچنین در این تفاهم نامه استفاده از مشاورین همکار دادگستری برای خانواده های محروم، استفاده و بهره مندی خانواده ها از تخفیفات و معافیت های دفاتر الکترونیکی قضایی و بحث همکاری ثبت نام حامی ایتام نیز دنبال می شود و دولت هم تأکید بر "هر کارمند یک حامی" دارد.

 

وی با بیان اینکه دولت بر طرح «هر کارمند یک حامی» تأکید دارد، در خصوص این طرح گفت: خیلی از قضات در این طرح شرکت کرده و حمایت یکی از خانواده های تحت پوشش کمیته را به عهده دارند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در خصوص وضعیت خانواده های تحت پوشش کمیته در حاشیه شهر کرمان، ادامه داد: شرایط این خانواده ها بسیار سخت است و درخواست داریم که با حسن نیت به این مناطق توجه شود تا مشکل آن ها حل شود.

کد خبر 970738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha