همایش علمی چالش‌های سند ۲۰۳۰ برای ایران برگزار می‌شود

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: همایش علمی چالش‌های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش دوشنبه ۲۴ شهریور به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علی ذوعلم»، شنبه ۲۲ شهریور در نشست خبری «بررسی چالش‌های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش» که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، گفت: طاغوتیان و استکبار جهانی با فکر و اصرار در تلاش هستند که در آموزش و پرورش کشورها نفوذ پیدا کنند که یک شیوه ورود آنها سند ۲۰۳۰ است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: تجربه تاریخی نشان داده است که نفوذ غربی‌ها سرآغاز نفوذ سیاسی و اقتصادی جهت غارت ملت‌ها است.

وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ سال ۲۰۱۵ در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان دومین سند توسعه هزاره سوم تصویب شده است، عنوان کرد: سند ۲۰۳۰ ابعاد استعماری بسیار گسترده دارد که شامل بعد زیستی و زندگی جوامع امروز اعم از مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، تربیتی و غیره است.

 حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم بیان کرد: یکی از اهداف سند ۲۰۳۰ مشروعیت دادن به نظام سلطه و عمق بخشیدن به شکاف طبقاتی کشورهای فقیر و ثروتمند است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: در کشور ما ایران آنچه از سند ۲۰۳۰ به عنوان مصوبه وزیران وقت تدوین شده است طبق بررسی‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی بر خلاف اهداف نظام و غیرقانونی است که رهبر معظم انقلاب هم در همان ابتدا و بیش از هرکس هشدار دادند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی غربگرایان پیگیر اجرای سند ۲۰۳۰ بخش‌هایی از آن را به دور از نگاه آموزش و پرورش به اجرا گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم درباره اهمیت تبین و آگاهی‌سازی درباره سند ۲۰۳۰ عنوان کرد: باید علت‌های پرهیز از سند ۲۰۳۰ از نظر علمی بررسی و به آگاهی مردم رسانده شود، آموزش و پروش نباید اجازه دهد که این سند در مدارس اجرایی شود، باید مدیران و معلمان مدارس نسبت به خسارت آن آگاهی پیدا کنند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه نقد و نفی این سند به معنای استفاده نکردن از تجربه‌های فرهنگی و تربیتی سایر کشورها نیست بلکه به معنای نگاه مستقل فرهنگی و تربیتی به این سند است، اظهار کرد: بر همین اساس اگر قرار است از یافته‌های دیگران استفاده کنیم باید به چارچوب مبانی فکری خودمان توجه کنیم.

وی افزود: بزرگترین نقد بر سند ۲۰۳۰ مربوط به فاصله و تعارض آشکار آن با نگاه‌ دینی و تربیتی در کشور ما است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم در پایان خاطرنشان کرد: همه اساتید حوزه و دانشگاه سند ۲۰۳۰ را از نظر علمی مورد بررسی و نقد قرار دهند، عامل پیشرفت یک جامعه عدم وابستگی به بیگانگان و سلطه جهانی در همه ابعاد به خصوص در بخش فرهنگی است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه هر ایرانی عزتمند باید نسبت به سند ۲۰۳۰ حساس باشد، گفت: مراقب باشیم که نسبت به سند ۲۰۳۰ دچار سطحی‌نگر و ظاهر بینی نشویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همایش علمی چالش‌های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش روز دوشنبه ۲۴ شهریور به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود، در این همایش آیت‌الله اعرافی، حجت‌الاسلام سعید رضا عاملی، حجت‌الاسلام و المسلمین ذوعلم، حسین رمضانی و محمود مهمان به سخنرانی خواهند پرداخت.

کد خبر 970810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha