سلامت معنوی در کنار سلامت جسمی مور توجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام رویوران با بیان اینکه سلامت معنوی تاثیر عمیقی بر جامعه دارد، لذا نباید از این حوزه غفلت کنیم گفت: باید به سلامت معنوی نیز در کنار سلامت جسمی مردم توجه شود.

«حجت‌الاسلام عادل رویوران» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به اقدامات اداره تبلیغات اسلامی آبادان در رابطه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی در ایام محرم اظهار کرد: به هیات‌هایی که نکات و موارد بهداشتی و دستورالعمل‌ها را رعایت نکردند طی ۲ مرحله به صورت شفاهی و در صورت تکرار در مرحله سوم به طور کتبی اخطار لازم ارائه شده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان افزود: همچنین ماموران مرکز بهداشت در محل‌های موردنظر حضور پیدا کردند و تذکراتی را ارائه دادند، اما اینکه در شهرستان آبادان موردی که منجر به بسته یا پلمپ شدن هیاتی شود را خوشبختانه نداشتیم.

 

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی به یکی از هیات‌های مذهبی شهرستان تذکر جدی را ارائه کرد اما کار به تعطیلی کشیده نشد و پس از تعهدنامه‌ای که دادند فعالیت این هیات نیز مجدد از سر گرفته شد.

 

حجت‌الاسلام رویوران به چگونگی برنامه‌های دهه دوم و سوم محرم اشاره کرد و اذعان داشت: طبیعتا در دهه دوم و سوم مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان نسبت به دهه اول بسیار کمتر برگزار می‌شود، اما در این ایام در بازررسی‌های به عمل آمده ۹۰ درصد مواکب جمع کردند و فقط ۱۰ درصد به فعالیت ادامه دادند.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر این نیز هیات‌های مذهبی که اکنون در حال برگزاری مراسم عزاداری هستند با توجه به اینکه وضعیت شهرستان از هشدار (زرد) به قرمز تبدیل شده کلیه برنامه‌ها را در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و  نکات بهداشتی برگزار می‌کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان به تدابیر این اداره جهت برگزاری مراسم‌های ماه صفر و اربعین اشاره کرد و ادامه داد: برای برگزاری مراسمات این ایام هم تدابیر لازم باید از سوی مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی اعلام و ابلاغ شود؛ ما وظیفه خود میدانیم که تعظیم شعار اربعین ضروری است و نیاز به راهبرد استانی داریم تا بحث اربعین حسینی امسال را برای ما مشخص کند.

 

وی ابراز کرد: چنانچه مسیر اربعین امسال بسته بماند آمادگی لازم برای برگزاری مراسمات ویژه اربعین که در شأن سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) باشد را با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح شهرستان آبادان همانند سال‌های گذشته برگزار می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام رویوران با انتقاد از برخورد دوگانه با برنامه‌های دینی و اجتماعی عنوان کرد: بسیاری از هیات‌های مذهبی ما پروتکل‌ها را به خوبی و مناسب رعایت می‌کردند اما در بسیاری از بازارها، مراکز خرید، اماکن ورزشی و در جاهای مختلف که محل اجتماع بودند متاسفانه پروتکل‌ها رعایت نشدند که جای انتقاد و گلایه نیز وجود دارد.

 

وی بیان کرد: البته طبق اعلام ما و هیات‌های مذهبی حفظ سلامت مردم را خط قرمز و وظیفه شرعی خود می‌دانیم و غالب هیات‌های مذهبی نیز این مهم را رعایت کردند اما غافل از این نکته برای مردم سوال ایجاد شده بود که چرا پدیده‌های اجتماعی به یک شکل واحد مدیریت نمی شوند؟ اگر کنکور، مدرسه، سفر، خرید و ... مهم است، مسجد، هیات و عزاداری هم باید مهم باشد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان خاطر نشان کرد: سلامت معنوی تاثیر عمیقی بر جامعه دارد، لذا نباید از این حوزه غفلت کنیم، بلکه باید به سلامت معنوی در کنار سلامت جسمی مردم نیز پرداخته شود.

 

 

کد خبر 970890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha