کاهش ۵۰ درصدی صادرات صنایع دستی خراسان جنوبی

رمضانی گفت: از ابتدای امسال ۳۶۲ میلیون تومان از صنایع دستی خراسان جنوبی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

«حسن رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند در خصوص صادرات صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: میزان صادرات صنایع دستی استان از ابتدای امسال 362 میلیون تومان است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به درآمد 362 میلیون تومانی صنایع دستی از محل صادرات، گفت: از این مبلغ 280 میلیون تومان از محل صادرات سیاه چادر عشایری نهبندان، 19 میلیون تومان از محل صادرات قلم زنی طبس، 50 میلیون تومان از محل صادرات تراش چوب و مابقی هم از محل صادرات پارچه و رودوزی های سنتی بوده است.

 

وی اصلی ترین مقصد صادرات صنایع دستی خراسان جنوبی را کشورهای آلمان، استرالیا، پاکستان، عراق، افغانستان و امارات عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه تنها شهرستان‌های درمیان، قاین، نهبندان، بیرجند و طبس در حوزه صادرات صنایع دستی در استان فعال هستند، گفت: بیشترین صادرات صنایع دستی استان مربوط به سیاه چادر عشایری نهنبدان است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: شهرستان قاینات در حوزه پارچه بافی، درمیان در حوزه رودوزی و پارچه بافی، نهبندان در حوزه سیاه چادر، بیرجند در حوزه تراش سنگ و چوب و شهرستان طبس در حوزه قلم زنی فعالیت دارند.

 

رمضانی در پایان اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا در جهان، درآمد صادرات صنایع دستی در خراسان جنوبی بیش از 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

کد خبر 970986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha