کرونا موجب افزایش سرمایه اجتماعی شد/ وجود ۱۱۰ هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در گلستان

​حق شناس گفت: کرونا موجب افزایش سرمایه اجتماعی شد و مردم پس از کرونا بیشتر قدردان یکدیگر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز(یکشنبه ۲۳ شهریور) در آیین افتتاح طرح یادگار مهر اظهار کرد: اگر این مهم را بپذیریم که هیچ‌ چیز متعلق به ما نیست و ما مالک نیستیم بسیاری از اختلافات و نزاع ها در دنیا از بین می رود و همت برای کار خیر بیشتر می شود.

 

استاندار گلستان ادامه داد: کرونا تهدید جدی برای مردم جهان ایجاد کرده است اما در دل این تهدید جدی فرصت هایی نیز به وجود آمده است.

 

وی بیان کرد: کرونا موجب افزایش سرمایه اجتماعی شد گرچه سرمایه مادی را کاهش داد و مردم پس از کرونا بیشتر قدردان یکدیگر شدند و انسجام خانواده ها افزایش یافت.

 

حق شناس از افزایش پنج درصدی آمار ازدواج در استان گلستان خبر داد و گفت: در شرایط شیوع کرونا میزان طلاق کاهش یافته و کاهش هزینه های ازدواج آمار این امر مبارک را افزایش داده است.

 

استاندار گلستان تصریح کرد: کرونا بخشی از فضای آموزش را مجازی کرد، گرچه آموزش حضوری تاثیرگذاری بیشتری دارد اما در شرایط فعلی بخشی از آموزش ها باید به صورت مجازی برگزار شود.

 

وی با تاکید بر اینکه توسعه بدون وجود انسانِ توسعه یافته امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هر اقدامی که امکان بهره مندی دانش آموزان از آموزش مجازی را فراهم کند سرمایه گذاری بلندمدت برای استان گلستان به دنبال خواهد داشت.

 

حق شناس با بیان اینکه ۱۱۰ هزار واحد مسکونی خشتی و گلی در روستاهای گلستان وجود دارد، تصریح کرد: ۱۵۰ واحد مسکونی بر اثر زلزله اخیر رامیان تخریب شده است که بازسازی این واحدها نیازمند اعتبار است.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: براساس استانداردها، گلستان به یک هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد که تامین آن نیازمند تامین یک هزار میلیارد تومان اعتبار است.

 

وی از حمایت خیران در تامین تجهیزات آموزش مجازی برای دانش آموزان نیازمند قدردانی کرد و افزود: اصلی ترین اقدام دولت سرمایه گذاری در بخش دانش آموزی به عنوان سرمایه اجتماعی است و امیدوارم هیچ دانش آموزی برای ادامه تحصیل با مشکل مواجه نشود.

 

کد خبر 971077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha