نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر نوش آباد برگزار شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از برگزاری نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر نوش آباد از توابع این شهرستان خبر داد.

«سعید ضابطی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر نوش آباد پس از تشکیل این شورا با حضور اعضا در دفتر امام جمعه شهر نوش آباد برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: شورای فرهنگ عمومی شهر نوش آباد با درخواست حجت الاسلام علوی امام جمعه شهر نوش آباد و پیگیری و تصویب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل و موافقت شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان از امروز کار خود را آغاز کرد.

 

ضابطی ضمن اشاره به ماده ۷ آئین نامه شورای فرهنگ عمومی شهرها افزود: شورای فرهنگ عمومی در هر یک از شهرها و بخش های تابعه در صورت حضور امام جمعه در آن شهر و با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی شهرستان و با  اطلاع شورای فرهنگ عمومی کشور، تشکیل شود. 


دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: ترکیب اعضای شورای فرهنگ عمومی شهر متشکل از امام جمعه شهر به عنوان رئیس شورا،  بخشدار به عنوان نائب رییس است. همچنین دبیر شورا هم با رأی گیری و تصمیم گیری انتخاب می شود ضمن اینکه سه نفر از مسئولین و شخصیت های فرهنگی هنری شهر به پیشنهاد امام جمعه و تصویب اعضای شورا و سه نفر از افراد صاحب نظر همان شهر هم از اعضای حقوقی این شورا هستند.


سعید ضابطی در خصوص وضعیت شهرهایی که بخشدار ندارند، بیان کرد: در این گونه شهرها بخشدار مرکزی می تواند در جلسات شرکت کند و در شهر نوش آباد شهردار مرکزی به عنوان نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی خواهد بود.


دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: شخصیت های حقیقی شورا متشکل از افرادی هستند که صاحب اندیشه و فکر در زمینه مسائل فرهنگی هنری و اجتماعی بوده و مورد تأیید باشند. 


ضابطی اذعان داشت: شورای فرهنگ عمومی شهر، شورای سیاستگذاری است که نه بحث اجرایی و نه بحث ورود مستقیم به برنامه های فرهنگی هنری را دارد لذا این شورا با سیاستگذاری های خود می تواند نقشه راهبردی شهر را با رصد مسائل و مشکلات موجود شهر و همانندسازی آن با سرفصل های ابلاغی در صدد تدوین راه حل ها عملیاتی کند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل هدف از تشکیل شورای فرهنگ عمومی شهر نوش آباد را بررسی سرفصل های ابلاغی و مسائل و مشکلاتی که در دل جامعه وجود دارد عنوان کرد و اظهار کرد: موضوعات مرتبط با شهر نوش آباد که در اولویت قرار دارند به عنوان دستور جلسه به اعضا اعلام می شود و در جلسه بعد مورد بررسی قرار گرفته تا برای چالش ها، مشکلات و مسائل راه کاری ارائه شود.


ضابطی تأکید کرد: مصوبات این شورا لازم الاجرا است و اعضای شورا باید نسبت به پاسخ به مصوبات و اقدام و عملیاتی شدن مصوبات اهتمام داشته باشند. همچنین با موافقت شورای فرهنگ عمومی شهرستان ادارات می توانند یک نماینده تام الاختیار و ثابت برای جلسات معرفی کنند ضمن اینکه از اصحاب رسانه هم یک نفر به عنوان فعال رسانه ای حضور خواهد داشت.

 

یادآور می شود؛ نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهر نوش آباد به ریاست حجت الاسلام علوی امام جمعه شهر نوش آباد، مسعود مقدم بخشدار مرکزی به عنوان نائب رییس شورا و سعید ضابطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی شهر نوش آباد و مدیران دستگاه های اجرایی در دفتر امام جمعه این شهر تشکیل شد.

کد خبر 971201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha