نصب بیش از ۲۶ هزار کنتور هوشمند برای مصارف بزرگ در فارس

رضایی گفت: بیش از ۲۶ هزار کنتور هوشمند در استان برای مصارف بزرگ نصب شده است و بر بار مصرفی برق در بخش های مختلف عمومی، کشاورزی و صنعتی استان نیز نظارت مطلوبی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمود رضایی»، امروز (یکشنبه 23 شهریور) با اشاره به ظرفیت های فارس در تولید برق به خبرنگاران گفت: استان فارس طی 10 سال گذشته به استان های همجوار خود همواره برق صادر کرده است.
معاون عمرانی استانداری فارس افزود: توانمندی مطلوب فارس برای تولید برق موجب دسترسی بیش از ۹۲ درصد از شهرهای استان به شبکه برق شده و نخستین مرکز تولید برق خورشیدی کشور، نیروگاه انرژی خورشیدی شیراز است که موفق عمل کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از توانمندی های قابل توجه فارس، استفاده از زباله های شهری برای تولید برق است که در افزایش تولید برق در این استان سهم موثری دارد.

رضایی اعلام کرد: استان فارس در سال قبل، ۳۶ درصد از عملکردهای شرکت های توزیع و 20 درصد از تولید برق کل کشور را به خود اختصاص داد و از استان های پیشرو در عملکرد مثبت اوج بار در پنج سال اخیر نیز بوده است.
معاون عمرانی استانداری فارس ادامه داد: امسال نیز با 27 هزار مشترک برق، تفاهم نامه در استان اخذ شده و با استفاده از یک اپلیکیشن بومی نیز، تفاهم نامه الکترونیک منعقد شده است.

وی با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند در استان گفت: بیش از ۲۶ هزار کنتور هوشمند در استان برای مصارف بزرگ نصب شده است و بر بار مصرفی برق در بخش های مختلف عمومی، کشاورزی و صنعتی استان نیز نظارت مطلوبی می شود.

کد خبر 971225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha