ظرفیت ها جامعه علمی به معنای سرمایه کلان ملی دیده شود

پیش از اینکه لایحه هفتم تدوین شود، سیاست هایی را اتخاذ کنیم تا این ظرفیت های جامعه علمی به معنای سرمایه کلان ملی دیده، حفظ و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «منصور غلامی» در مراسم نمادین افتتاح آغاز سال تحصیلی گفت: اقدامات و تحولاتی که در آموزش عالی کشور انجام شده است، نه تنها کمتر از سایر کشورها نبوده بلکه بعضا با افتخارات ویژه ای نیز روبرو بوده است. این نشان می دهد خانواده آموزش عالی کشور ظرفیت مواجهه سریع و صحیح با تحولات جامعه پیرامون خود را دارند.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: قبلا نیز در سال های گذشته حوادثی در کشور همانند سیل و زلزله و سایر مسایل اتفاق افتاده بود، علم و فناوری ما به خوبی توانسته بود حضور پیدا کند و سهم و نقش خود را ایفا کند.

 

وی تصریح کرد: در سال های اخیر حرکت از سوی آموزش، پژوهش و توجه به فناوری ها به سمت دانشگاه های جامعه محور و کاربرد یافته ها و فناوری ها در حل مسایل مهم کشور یک رویکرد صریح، جامع و گسترده داشته است.

 

غلامی خاطرنشان کرد: ما در روزهای اول شیوع بیماری کرونا پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها، شرکت ها و واحدهای فناور که در کنار این مجموعه ها حضور داشتند در رفع ساده ترین نیازهای مردم حضور پیدا کردند و برای تامین امکانات و تجهیزاتی که با محدودیت با آن روبرو بودیم، تلاش کردند.

 

وی افزود: در بحث آموزش نیز انتقال آموزش حضوری به مجازی بدون تجربه یک تحول جدی بوده است. تفاوت زیادی  با دنیا برای اجرای این موضوعات نداشته ایم اما برای حفظ کیفیت و انجام بهتر ماموریت ها و انجام ماموریت ها نیاز به تلاش گسترده داریم، از جمله داشتن حمایت و پشتیبانی هایی که تا به حال خوب بوده اما نیاز قوی تر و جدی تری خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: تقاضا دارم ادامه حمایت های دولت در کنار فعالیت های بخش های آموزشی، پژوهشی و فناوری برای پاسخ تلاش ها، ابتکارات، اختراعات و به معنای خاص احساس مسئولیت مراکز علمی ضروری است. برای آینده جامعه علم و فناوری کشور هم نیاز است در برنامه های کلان کشور از همین الان پیش از اینکه لایحه هفتم تدوین شود، سیاست هایی را اتخاذ کنیم تا این ظرفیت ها به معنای سرمایه کلان ملی دیده، حفظ و تقویت شود.

 

وزیر علوم گفت: بر کسی پوشیده نیست سرمایه نظام عالی کشور یکی از سرمایه های مهمی است که در شرایط ویژه و تنگناها می تواند ملت ایران را کمک کند و کشور را از این تنگناها عبور دهد. تحولات سریعی که در دنیا پیش می رود به لحاظ علم و فناوری و سیاست های کلان حاکم در دنیا، ضرورت دارد به جامعه علمی کشور توجه داشته باشیم و این محقق خواهد شد.

کد خبر 971240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha