توهین به مقدسات همه ادیان الهی حرام است/مسلمانان کالاهای اروپایی را تحریم کنند

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ضمن محکوم کردن توهین به پیامبر و قرآن در اروپا تأکید کرد که در دین اسلام توهین به مقدسات همه ادیان الهی حرام است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید جلال رضوی مهر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم،  با اشاره به اقدام اخیر برخی نهادهای دولت های اروپایی در توهین به مقدسات اسلامی و وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: نیرنگ اروپایی ها علیه قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) دوام نداشته و قطعا با واکنش شدید همه پیروان ادیان آسمانی خواهد بود.

 

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب افزود: گروه های یهود صهیونیسم وابسته به دولت های استکباری نقشه ای را برنامه ریزی کردند تا بدین وسیله افکار عمومی را متشتت و امیال باطل خود را به اهداف شوم خویش سوق بدهند.

 

وی تصریح کرد: در این میان آنچه جای تأسف و تأثر شدید دارد سکوت حاکمان کشورهای عربی است که توهین به قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) از الفت حاکمان بی غیرت عرب با اسرائیل صهیونیسم رقم خورده است چراکه مکرون برای این که بر جنایات و خیانات خود پوششی ایجاد کند چنین اقداماتی را مذبوحانه علیه مقدسات مسلمانان و آزادگان جهان انجام داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر این که حق انتقام از چنین رفتارهای نابخردانه برای مسلمانان محفوظ است، گفت: اسلام هرگز احدی پیروان خود را اجازه نمی دهد به انیاء و کتب آسمانی جسارت و توهین نماید، از این رو پیش بینی می کنیم موج اعتراضات در هفته ها و روزهای آینده با تظاهرات و هشتک ها در فضای مجازی و ارسال طومارهای گوناگون وحدت و انسجام بیشتری را در میان مسلمانان رقم بزند.

 

وی خاطرنشان ساخت: دولت های اروپایی باید بدانند که طبق فرموده قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام(ص) «اولی بالمؤمنین من انفسهم» است یعنی برای مسلمانان  و مؤمنان حفظ قداست ایشان و دفاع از حقوق قرآن حاضرند تا هرکجا و هر زمان حتی جان خود را فدا کرده و ابرهای تیره را از خورشید حقیقت وجود پیامبر کنار بزنند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: مکرون و هم پیمانان او نیز باید بدانند اقدامات سختی در انتظار آنها از سوی خداوند و پیروان توحید است و مشغل پرفروغ و وحدت آفرین وجود پیامبر اکرم(ص) با چنین رفتارهای نابخردانه خدشه ای به خود نخواهد دید و دولت هایی که در این زمینه سکوت کرده اند اولا هم پیمان بودن خود را با یهود صهیونیسم اثبات کرده اند و ثانیا بزدلی آنها موجب می‌شود مردم با مطالبه خود آنها را از اریکه قدرت به زیر کشیده و حق قرآن و رسول خدا(ص) را ادا نمایند.

 

وی با بیان این که انتظار می رود دستگاه ای حقوقی جهان اسلام به چا خیزند، گفت: باید در صحن علنی مجامع بین المللی برای حفظ تورات و انجیل و قرآن با نوشتن لوایح و مصوباتی نسبت به جلوگیری از جسارت های بعدی به پیام های آسمانی و کتب الهی اقدام کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر اضافه کرد: این که گاهی به کلیسا یا مسجد حمله می‌شود یا به پیامبر توهین شود یا به تورات و انجیل و به قرآن کریم اهانتی صورت بگیرد برای ما قابل پذیرش نیست چراکه قرآن همه انبیاء را به بزرگی و عظمت یاد کرده و احترام آنها را بدون تفاوت بر مسلمانان متذکر می‌شود و کتب آسمانی را که حائز اهمیت است یادآور می گردد.

 

وی تصریح کرد: بزرگترین خیانت بنی آدم جسارت به مقدسات است و مسلمانان سکوت را حرام می‌دانند، از این رو باید هیأت های مرکب از اندیشمندان جهان اسلام با قلم و با بیان ضمن نخ نمایی نقشه های دشمنان و قدرت های فاسد، حقانیت پیامبر و قرآن را یادآور شوند.

 

رئیس مؤسسه فرهنگی نورایمان با تأکید بر ای نکه قرآن کتاب سعادت بوده و هدایت در ذات اوست، ابراز داشت: فطرت های پاک هرگز اجازه نمی دهند این موجود عزت آفرین مورد وهم و هتک قرار بگیرد به همین جهت باید بدانیم هزینه سنگینی در انتظار دولت های غربی است، از این رو از مسلمانان می خواهیم کالاهای اروپایی را تحریم کنند و برای حفظ حرمت مقام و منزلت پیامبر گرامی اسلام(ص) به مجازات اقتصادی و مالی دنیای غرب بپردازند.

 

وی تأکید کرد:  از وزارت خارجه انتظار می رود با دیپلماسی و اعتراض توسط بیانیه و همچنین موضع گیری اعتراض شدیداللحن امت اسلام را به گوش جهانیان برسانند و ما نیز ضمن محکوم کردن حاکمان شهوت ران، ضد انسانیت و آدم کش که با خوی حیوانی خود به دنبال ایجاد یک جنگل بزرگ هستند اعلام می کنیم هرگز در مقابل حفظ حرمت قرآن و پیامبر با احدی شوخی نداریم و سکوت نخواهیم کرد.

کد خبر 971324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha