انس با صحیفه سجادیه تقویت اخلاق و معنویت در جامعه را به دنبال دارد

حجت الاسلام رمضانی گفت: صحیفه سجادیه اخلاق و معنویت را در جامعه تقویت می کند و انس با این کتاب راهی برای مقابله با انحرافات و بی اخلاقی ها در جامعه است.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: بیست و پنجم ماه محرم به روایتی مصادف با شهادت امام سجاد (ع) است، امامی که زندگی ایشان سراسر از ویژگی های ناب اخلاقی، فردی و اجتماعی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: یکی از ویژگی های برجسته امام سجاد (ع) صبر در برابر مصیبت ها بود؛ این امام بزرگوار در واقعه کربلا حضور داشتند و سختی ها، رنج ها و مصیبت های بسیاری را متحمل شدند و در برابر این ناگواری ها صبر کردند.

 

وی عنوان کرد: امام سجاد (ع) به مدت 34 سال امامت و هدايت جامعه اسلامی را بر عهده داشت و  دستگیری از مستمندان و نیازمندان، زهد و تقوا و عبادت بسیار از جمله ویژگی های امام سجاد (ع) بود و همین عبادت بسیار و زهد و بندگی ایشان سبب شد به این امام بزرگوار لقب زین العابدین را بدهند.

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: سیره و روش زندگی امام سجاد (ع) و فرمایشات این امام باید مورد توجه همه ما قرار گیرد و صحیفه سجادیه یکی از آثار مکتوب امام سجاد (ع) است که انس با این کتاب در زندگی ما بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: صحیفه سجادیه شامل ادعیه ای است که هر کس با آن انس بگیرد در واقع آموزه های قرآنی و معارف را در آن می یابد و در واقع این کتاب حاوی دعاهایی است که امام سجاد (ع) از آن برای اصلاح جامعه بهره برد تا فضای معنوی در جامعه ایجاد کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تأکید کرد: صحیفه سجادیه اخلاق و معنویت را درجامعه تقویت می کند و انس با این کتاب راهی برای مقابله با انحرافات و بی اخلاقی ها در جامعه است و در واقع از این طریق می توان انس با قرآن را در جامعه بیشتر کرد.

 

وی در پایان یادآور شد: همانطور که امام سجاد (ع) فرموده اند «کسى که بینش و عقل خود را به کمال نرساند  و در رُکود فکرى و فرهنگى به سر ببرد، به سادگى در هلاکت، گمراهى و سقوط قرار خواهد گرفت»، ان شاالله همه ما بکوشیم با بهره گیری از قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه خود را از رکود فکری و فرهنگی نجات دهیم.

 

کد خبر 971395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha